Kampaň namierená proti subjektu 99 percent sa po TV spote dostala aj do tlače. Občianske združenie Ľudia proti budúcím gorilám, ktoré si reklamu objednalo, zároveň spustilo webstránku.
Inzerát združenia sa objavil v piatkovom vydaní Nového Času, dve strany po inzercii 99 percent.
Zdroj: reprofoto Mediálne.sk
Podľa webu Ľudí proti budúcim gorilám je poslaním združenia „zabezpečovanie osvety u občanov, predovšetkým medzi mládežou, v kontexte pripomínania si tradícií súvisiacich s demokratickými zmenami našej spoločnosti.“ Združenie sa označuje za nepolitickú spoločenskú organizáciu. Zakladajúcimi členmi sú podľa webu Tony Železník, Paťo Zvonár a Peťo Buček.
Ako upozornil čitateľ Mediálne.sk, Železník sa objavil ako predseda tohto hnutia v rozhovore v inzertných novinách siete Regionpress, ktorú vlastní manželka politika Igora Matoviča (OĽaNO).
Text s odpoveďami Železníka sa ocitol na dvojstranovej politickej reklame Obyčajných ľudí a nezávislých osobností. Poslaním združenia podľa neho je šíriť osvetu „o kauzách a ich aktéroch, ktoré sa odohrali po novembri 1989“.
Železník v článku tvrdí, že ľudia z 99 percent sa mali snažiť podplatiť poslankyňu Slobody a solidarity. Aktivista tvrdí, že to vie dokázať prostredníctvom svedkov a SMS správ.
Web združenia má aj reklamnú funkciu – galéria z mítingov, kde vystúpili aktivisti, odkazuje na webdizajnérsku firmu M Fittrade, ktorá sa hlási k vytvoreniu stránky.
Ľudia proti budúcím gorilám sa okrem textu v tituloch Regionpresse zviditeľnili vo štvrtok večer, keď si počas politickej debaty na Markíze, v ktorej vystúpil Ivan Weiss z 99 percent, objednali reklamný spot.