Ano, šéfe! prichádza na Slovensko. Tunajším Pohlreichom bude šéfkuchár Jaroslav Žídek

Na Slovensko prichádza ďalší úspešný zahraničný formát. Televízia Joj chystá na druhú polovicu sezóny lokalizovanú adaptáciu formátu o gastronómii a reštauračnom biznise Kitchen Nightmares pod názvom Áno, šéfe!. Ako prvý o tom informoval denník Nový Čas.

Slovenskú verziu šou bude vyrábať spoločnosť Leon Productions Dávida Čorbu a Mária Homolku, ktorá pre TV Joj od roku 2007 produkuje úspešnú reláciu Nové bývanie. Režisérom by sa mal stať dokumentarista Jaro Vojtek, ktorý už má s reality formátmi skúsenosti, na konte má okrem Nového bývania projekty ako Zámena manželiek, Zmenáreň či Sendreiovci. Dramaturgiu bude mať na starosti Jaroslav Čorba.

Ano, šéfe! prichádza na Slovensko. Tunajším Pohlreichom bude šéfkuchár Jaroslav Žídek
Zdroj: Nina Bednáriková

Osoba “šéfa”, ktorý pôjde do nefungujúcich reštaurácií a urobí z nich ziskové, je kľúčovým predpokladom úspechu formátu. V Británii a USA ním je Gordon Ramsay, držiteľ troch prestížnych hviezd Michelin.

Na Slovensku to bude Čech Jaroslav Žídek. V súčasnosti pôsobí ako executive chef viacerých prestížnych reštaurácií v bratislavskom Erdödyho paláci a je držiteľom ocenení Gurmán Award ako šéfkuchár roka 2008 až 2010. "Bola to jasná voľba nás aj televízie, je známy a uznávaný nielen vo svojom obore," povedal pre Mediálne.sk dramaturg Jaroslav Čorba. "S výnimkou Pavla Pospíšila sme si nevedeli v tejto pozícii predstaviť nikoho iného, v jeho prípade by však vznikli problémy kvôli dochádzaniu z Nemecka," dodal. Rokovania o adpatácií formátu s TV Joj trvali podľa Čorbu približne rok.

"Aby som sa priznal, veľmi sa mi do toho nechcelo. Ja nie som a ani nechcem byť na Slovensku braný za nejakého negativistu, ktorý tie reštaurácie posiela ku dnu. Práve naopak, o mne už je celkom známe, že sa reštaurácie a gastronómiu snažím pozdvihnúť," povedal Žídek pre Nový Čas. "S podobnými projektmi skúsenosti nemám, no myslím si, že som celkom výrazná osoba. Uvidíme, čo mi pôsobenie v tejto šou prinesie, alebo neprinesie," dodal.

Šéfkuchári vo formáte Kitchen Nightmares často zvyšujú hlas a používajú drnejší slovník. "Či budem prísny záleží od prístupu ľudí. Pevne dúfam, že v tých reštauráciách nebudem musieť byť zlý, len im trochu budem musieť poradiť. Pretože niektorí kuchári skrátka nevedia, ako nakupovať, hospodáriť či nakladať s potravinami, ako zameniť extrémne drahé za o niečo lacnejšie, ale rovnakej kvality. Ja do toho nejdem s tým, že budem strašne zlý, ale skôr taký kamarátsky poradca," povedal Žídek pre Nový Čas.

V susednom Česku šou pod rovnakým názvom vysielala televízia Prima. Z hlavného protagonistu - šéfkuchára Zdeňka Pohlreicha urobila populárnu osobnosť. Ano, šéfe! bolo jedinou úspešnou novinkou televízie na jar 2009, na obrazovke vydržala tri série s potenciálom ďalšieho návratu. Sledovanosť bola dlhodobo nadpriemerná, relácií sa darilo najmä v reklamne dôležitej cieľovej skupine 15-54. Túto sezónu Prima spustila vlastnú gastronomickú reality šou s Pohlreichom v hlavnej úlohe pod názvom Na nože!.

Úspech Ano, šéfe! si všimla aj Joj, od leta vysiela v sobotné podvečery o 18:00 vybrané diely z 37 epizód nakrútených Primou. V cieľovej skupine 12-54 dosahujú trhové podiely oscilujúce okolo 20 percent.

Ano, šéfe! prichádza na Slovensko. Tunajším Pohlreichom bude šéfkuchár Jaroslav Žídek

Formát Kitchen Nightmares predstavuje úspešný príbeh. Pôvodná britská verzia uvedená v roku 2004 získala nielen ceny Bafta, ale na konte má aj International Emmy Award v kategórii Non-Scripted Entertainment. Nasledovala lokalizácia: v prvej línii na kľúčových trhoch, kde sa ho chopili lídri – v USA jednotka u mladých, produktívnych divákov Fox, v Nemecku najúspešnejšia televízia RTL. V druhej línii pokračovali menšie trhy: formát pod názvom Ano, šéfe! uviedla Prima či poľská TVN.

Slovenské Áno, šéfe! by malo na Joj podľa informácií Mediálne.sk odštartovať v marci 2011. V najbližších dňoch televízia spustí náborovú kampaň.