Akú známku by ste dali roku 2011 z pohľadu vašej funkcie a prečo?

 ...od jednotky mal ďaleko, ale od trojky tiež. Rok 2011 priniesol spravodajstvu RTVS veľa príležitostí na prezentovanie svojich schopností, možností, predností, obmedzení i limitov. Bol informačne hutný a teda spravodajsky zaujímavý a tematicky mimoriadne pestrý. Od príťažlivej svadby princa Williama, cez hokejový šampionát, až po rozpad vlády Ivety Radičovej.

Aký bol najpozitívnejší moment pre vašu prácu v posledných 12 mesiacoch, čo patrilo naopak k menej príjemným udalostiam?

Slovensko TK RTVS vysielanie  MS hokej
Slovensko TK RTVS vysielanie MS hokej

K najpozitívnejším momentom radím pomerne čerstvé náznaky dôvery v efektivitu a funkčnosť rozhlasovo-televíznej spolupráce najmä v tíme televízneho spravodajstva, kde nás až donedávna považovali za rádioamatérov. Nepríjemné je vyrábať spravodajstvo v technických, technologických a logistických podmienkach minulého storočia za ustavičnej kritiky (nielen na sociálnych sieťach) od tých ľudí, ktorí mali objektívnu možnosť formovať televíznu realitu, ale neurobili to. Na druhej strane musím povedať, že práve táto kritika zvonku, založená na chodbových klebetách „jedna pani povedala“ bola napokon pilierom, na ktorom sa začala rodiť vzájomná dôvera vnútri.

Aká udalosť mimo vašej spoločnosti patrila z pohľadu biznisu, v ktorom pôsobíte, k zlomovým / najzaujímavejším / znepokojujúcim?

Celkom určite úmrtie pána prezidenta Václava Havla. Odišiel človek, pri ktorom som si vždy uvedomovala, že sloboda nie je spoločenský status, ale stav mysle všetkých ľudí, ktorí tú spoločnosť tvoria. Naša krajina veľmi potrebuje slobodných ľudí. Vo všetkých aspektoch, ktoré slobodu tvoria. Lebo od miery slobody mysle občanov sa odvíja aj sloboda nezávislých, národných, kultúrnych, informačných a vzdelávacích inštitúcií.

Prognózy vývoja reklamného trhu v budúcom roku nie sú veľmi optimistické. Aký dopad na Vašu prácu môže mať štvrtý rok pokračujúceho poklesu na trhu?

Budúci rok je rokom predčasných parlamentných volieb i letnej olympiády. Nemyslím si, že by práve spravodajcovia nenašli na trhu odberateľov svojich produktov. Otáznou ostáva len miera optimizmu a pesimizmu, ktorá sa v obsahu spravodajských programov bude objavovať. A tú neurčíme my, iba realita na trhu.


Prečítajte si ďalšie odpovede v seriáli MEDIÁLNI LÍDRI 2011

Anna Sámelová: V televízii nás už nepovažujú za rádioamatérov