Káblová dokumentárna stanica Animal Planet od 1. októbra mení logo. "Meníme nielen vizuálny vzhľad, ale tiež celkovú identitu a štýl, akým sa príbehy na Animal Planet prezentujú,“ hovorí generálny manažér Animal Planet International Phillip Luff. Stanica sa už nebude sústrediť na rodinný programing, ale chce osloviť "vyspelejšie publikum", ktorým majú byť ľudia od 25 do 49 rokov.

Dvanásťročné a nové logo Animal Planet

Animal Planet sa od októbra kompletne zmení, pozrite sa ako

Animal Planet sa od októbra kompletne zmení, pozrite sa ako

Zmena loga, upútaviek a celkového vizuálu stanice sa týka Európy, Blízkeho východu, Afriky, Latinskej Ameriky, Ázie a v Pacifiku. Inovácie sú dôsledkom stagnácie na trhu v USA, kde redizajn nastal už vo februári. Stanica tam čelila medziročnému poklesu sledovanosti o 9 %. "Vkladáme do toho veľa. Je to pre nás rozhodujúce," povedal šéf komunikácie Brian Eley. "V Animal Planet chceme, aby diváci cítili skôr, než začnú premýšľať," vysvetľovala generálna manažérka Animal Planet Media Marjorie Kaplan ambíciu posunúť televíziu od tradičných dokumentov k zdôrazneniu aktívnej a zábavnej zložky vo vysielaní.

Nové logo má aj mimoamerickým odnožiam ponúknuť väčšiu flexibilnosť. Pre Animal Planet ho vytvorila londýnska agentúra Dunning Eley Jones. Britské štúdiá Duke, Lipsync a Milton Mordue inovovali ostatné vizuálne prvky a vyrobili nové upútavky. "Je to v pravom zmysle slova revolúcia," myslí si kreatívny riaditeľ televízie Lester Mordue. Animal Planet pozmenila logo aj minulý rok, kedy ho zosvetlila. Teraz odstraňuje siluetu slona i planétu.

Animal Planet sa od októbra kompletne zmení, pozrite sa ako


Discovery Channel má v USA nové logo. K nám ešte neprišlo.

Stanice z portfólia Discovery si zachovávajú rovnaký vizuál na všetkých trhoch sveta. Možno teda očakávať, že čoskoro sa v Európe zmení aj logo vlajkovej lode, Discovery Channel. V Amerike ho totiž už zmenili v apríli.

Animal Planet je spoločný projekt Discovery a BBC. V Európe vysiela od roku 1997 a špecializuje sa výlučne na zvieratá. Na Slovensku je program dabovaný takzvaným federálnym princípom – dve tretiny relácií v češtine, jedna tretina v slovenčine. V júli vyradili náš trh z kategórie Emerging Markets. Nepodlieha už londýnskej centrále, ale varšavskej. V USA začala vysielať 1. júna 1996, do Európy expandovala o rok neskôr. V súčasnosti Animal Planet vysiela prostredníctvom káblových rozvodov, satelitu a IPTV do 315 miliónov domácností po celom svete.

Autor je redaktorom časopisu Eurotelevízia.