Novými moderátormi vynoveného formátu Nikto nie je dokonalý na Jednotke by sa mali stať spíkri Fun rádia Junior a Marcel, teda Milan Zimnýkoval a Marcel Forgáč.

Spoločne boli hosťami relácie v tomto roku a obaja s RTVS spolupracovali aj v nedávnej minulosti – M. Zimnýkoval ako hostiteľ Legiend popu s Kristínou Farkašovou, M. Forgáč ako moderátor Kto hovorí pravdu?.

S M. Forgáčom sa zatiaľ Mediálne.sk nespojilo, M. Zimnýkoval odkázal na informácie RTVS. Telerozhlas sa zatiaľ k prípadnému účinkovaniu dvojice nevyjadril.

Andrásy a Vacvalová už zrejme majú náhradu v Nikto nie je dokonalý

„Myslím, že ste na dobrej stope,“ odpovedal tvorca formátu Oliver Andrásy na otázku Mediálne.sk, či bude rýdzo mužská dvojicami novými tvárami „sondy (ne)vedomostí slovenského národa“.

Telerozhlas zatiaľ oficiálne programový zámer vysielať Nikto nie je dokonalý aj v ďalšom roku nepotvrdil.

„Všetko nasvedčuje tomu, že relácia bude pokračovať a rozhodne nie so mnou a s Eňou. Rád by som zdôraznil, že zo strany RTVS nebol na túto zmenu najmenší nátlak, skôr naopak,“ načrtol O. Andrásy.

O. Andrásy, ktorý formát priniesol pred rokmi na trh a je aj režisérom Nikto nie je dokonalý, sa vyjadril už pred niekoľkými týždňami, že reláciu moderovať v budúcom roku nebude.

Rovnaký postoj zvestovala týždenníku Eurotelevízia aj jeho kolegyňa Elena Vacvalová. Ak si teda na pomery RTVS nadpriemerne sledovanú reláciu bude chcieť verejnoprávna televízia zachovať, musí nájsť nové tváre do moderátorských kresiel.

O. Andrásy potvrdil, že na výrobe relácie sa bude naďalej priamo podieľať. „Ponechám si kontrolu nad reláciou, nad anketami - aby sa z toho nestalo, ako to ja pracovne nazývam – ‚popoludnie s Markízou‘. Je to predsa len hlavný večerný televízny program a ten musí spĺňať isté kritériá,“ poznamenal.

Podľa jeho ďalšieho vyjadrení by sa formát mohol dočkať aj istých obsahových zmien. „‚Veselé historky z natáčania‘ ako žáner vyhynuli, dnes už niet mediálne známych ľudí, ktorí by vedeli rozprávať také historky, ktoré nepoznám. Rozhovory sa, samozrejme, dajú robiť aj inak - napríklad tak, ako to robí Karel Šíp. Ale tak to ja robiť bohužiaľ neviem. Preto je potrebné, aby to robili iní ľudia, ktorí to budú robiť inak. O to viac, že hostí v zásade asi iných nenájdeme, lebo mediálne notoricky známych ľudí na Slovensku, a ani v Česku, veľmi veľa nie je. A táto relácia práve takých potrebuje. Tu nemôže súťažiť síce veľmi sympatická, ale inak úplne neznáma herečka z Prešovského divadla,“ dodal O. Andrásy.

RTVS si na tento rok od spoločnosti New Hattrick objednala dovedna 40 častí, ktoré dovysiela v decembri. Program mal prestávku počas letných prázdnych, ale napríklad aj 1. októbra, keď Jednotka zaradila dokument Šmejdi. Za objednané vyše 60-minútové časti RTVS zaplatila 1 419 744 eur vrátane DPH, jedna epizóda stojí 35 493,60 eura vrátane dane. Program je spolufinancový aj zo zmluvy so štátom.

Obnovená relácia, ktorá kopíruje dlhoročný formát Aj múdry schybí, sa na RTVS vrátila na konci vlaňajška v špeciálnom silvestrovskom vydaní. Prvé januárové vydanie následne v konkurencii Paneláka na Joj a sitcomu Sekerovci na Markíza zaznamenalo v 12+ sledovanosť 6,2 percenta a trhový podieľa 12,6 percenta. Nadpriemerné čísla generovali aj ďalšie časti.

Andrásy a Vacvalová už zrejme majú náhradu v Nikto nie je dokonalý

Predchodca Aj múdry schybí pamätá ešte káblovo-satelitnú stanicu VTV, odkiaľ v roku 1997 prešiel do Markízy. Odvtedy relácia fungovala osem rokov v nezmenenej grafickej podobe, až v roku 2005 – rok po príchode peoplemetrov – sa relácia prvýkrát kompletne prezliekla do nového vizuálu. Ďalšia zmena prišla na jar 2010.

Aj múdry schybí vyrábala firma Producentské centrum Hattrick, ktorá patrila O. Andrásymu a E. Vacvalovej. Keďže Aj múdry schybí bol jej jediným produktom a na trhu sa nedokázala ďalej uplatniť, vstúpila od septembra 2011 do likvidácie.