Analógová káblovka UPC stráca zákazníkov, digitálna tak rýchlo nerastie

Ku koncu prvého polroka mala UPC na Slovensku 358 400 zákazníkov. Televízne produkty využívalo 262 600 domácností, čo znamená pokles o 2,1 % v porovnaní so stavom ku koncu marca.

Spoločnosti UPC Broadband Slovakia najprudšie klesá počet predplatiteľov analógovej káblovky; za tri mesiace ich ubudlo skoro 12-tisíc. Naopak, digikáblovka rastie, ale nie tak prudko. Pre digitál sa za uplynulé tri mesiace rozhodlo ďalších 6 300 ľudí, čo výpadok analógu nepokrýva.

Ďalšie dve televízne aktivity UPC sa hýbali minimálne: MMDS stratila 300 klientov a satelitná služba UPC Direct narástla o 0,6 %, respektíve 200 zákazníkov. Tá medzičasom prešla organizačnými i technickými zmenami: novým prevádzkovateľom sa stala luxemburská spoločnosť UPC DTH a 1. mája došlo tiež k presunu zo satelitu Astra (19,2° E) na Thor (0,8° W). Zatiaľ šíri svoje programy paralelne na oboch družiciach. Podľa údajov k 30. júnu jej postupný presun nijako neubližuje.

UPC sa s počtom 262 600 platiacich zákazníkov zaraďuje na druhé miesto medzi operátormi. Digi TV včera na tlačovej konferencii zverejnila, že len na satelite má 280-tisíc predplatiteľov. Okrem toho prevádzkuje i káblové rozvody. Viac zákazníkov uvádza aj Skylink, v jeho prípade však väčšina využíva len bezplatný základný balík.

Analógová káblovka UPC stráca zákazníkov, digitálna tak rýchlo nerastie

Internetové služby Chello / Fiber Power využívalo ku koncu júna na Slovensku 65 500 zákazníkov, čo predstavuje štvrťročný nárast o 1 900 klientov (+ 3,0 %). Tempo rastu predplatiteľov internetu UPC sa v porovnaní s predošlým kvartálom zrýchlilo. Naďalej rastie aj telefónny segment UPC, a to rýchlosťou + 5,6 % za posledné tri mesiace. Ku koncu júna malo telefón od UPC 30 300 zákazníkov.

V susednom Česku evidovala UPC k 30. júnu 625 600 "videozákazníkov"; kvartálny pokles predstavuje 0,7 %. Digikáblovku má 397 200 domácností, analógovú 133 500 a satelit UPC Direct 94 900. Analógový kábel klesá, digitálny rastie a satelit stratil vyše 4-tisíc zákazníkov.

Počet predplatiteľov UPC na Slovensku k 30. júnu 2010
v zátvorke rozdiel oproti 31. marcu 2010

analógová káblovka 154 500 (- 7,2 %)
digitálna káblovka 73 700 (+ 9,3 %)
DTH (UPC Direct) 31 200 (+ 0,6 %)
MMDS 3 200 (- 8,8 %)

TV segment spolu 262 600 (- 2,1 %)
UPC spolu 358 400 (- 0,6 %)