Takmer rok a pol po ohlásení kúpy seriálu Cashmere Mafia našla televízie Joj preňho miesto – v letnej programovej štruktúre. Bude ho vysielať od júla každú stredu o 0:10 v noci po seriáli Dexter. Dá mu názov Mafia. Vyplýva to z cenníka reklamy na júl.
Ani angažovaním Lucy Liu nevedela ABC osloviť toľko ľudí v skupine 18 – 49, aby sa seriál Cashmere Mafia dožil viac ako siedmich epizód. Ženských diváčok nebolo dosť.
Dramaticko-komediálny seriál nepatrí medzi úspešné. V Amerike sa odvysielalo iba sedem častí. Tie uzreli svetlo sveta v sezóne 2007/2008, v časoch štrajku scenáristov. Trpeli prestarnutou diváckou základňou a chronickými problémami osloviť divákov od 18 do 49 rokov. V tejto reklamne zaujímavej skupine dosahovali rating iba 2,0 %, čím podliezala priemernú 3,4-percentný sledovanosť domácej televízie ABC.
Televízia Joj však kúpila Mafiu v období, kedy jej koniec na ABC ešte nebol potvrdený. Joj sa pochválila seriálom v Hospodárskych novinách v januári 2008. Ale až vo februári americký portál The Futon Critic začal polemizovať, že Cashmere Mafia sa už v tej sezóne nebude ďalej vyrábať. ABC napokon seriál zrušila.
Televízia Joj kúpila Mafiu od spoločnosti Sony Pictures Television. Má k dispozícii rovnako ako ABC sedem častí, i keď Sony v oficiálnych dokumentoch hovorí o trinástich. Avšak toľko si televízia ABC iba objednala bez toho, aby všetky aj natočila. Skutočnosť, že existuje len pilot plus šesť regulárnych epizód, potvrdzuje samotná Sony na inom mieste: v anotáciách.
Seriál cieli na ženské publikum. Prispôsobil sa tomu aj námet – príbeh štyroch úspešných žien v New Yorku, ktoré sú priateľky od strednej školy, ale teraz musia bojovať s veľkomestskou rivalitou a skĺbiť kariéru s rodinou.
Predstavujeme letné štruktúry slovenských televízií
Už sme písali:
• Divákov Ordinácie si chce Markíza v lete udržať Poisťovňou šťastia
• Joj verí Profesionálom. V lete pôjdu trikrát týždenne o ôsmej večer
• Markíza vracia do prime-timu Odložený prípad
• STV na leto neplánuje žiadne premiéry. Ak, tak prenosy štátnych eventov
• Nedávno päť, teraz nula. Markíza zrejme toto leto nenasadí žiadny špeciálny letný formát
• Markíza ide do prime-timu s americkým seriálom. Dôveruje NCIS
• Leto na Markíze bude v prime-time najmä o filmových a seriálových akvizíciách
• Nový seriál Crusoe pôjde na Markíze v lete v dobrom čase