Neetická ABC
Spravodajský tím americkej stanice ABC ssa postaral o rozruch v súvislosti so smrťou herca Robina Williamsa, ktorý podľa dostupných informácií spáchal samovraždu. ABC News vyslala helikoptéru, ktorá snímala dom zosnulého R. Williamsa. Zábery zverejnila na svojom webe. Po vlne kritiky na sociálnych sieťach sa ABC ospravedlnila, informuje Variety. „Keď sme si uvedomili, že živý stream nemá žiadnu spravodajskú hodnotu, okamžite sme ho stiahli. Nebolo v našom záujme byť necitlivý voči rodine, priateľom ani fanúšikom (R. Williamsa) a za to sa ospravedlňujeme.“
Vplyvné televízne ženy 90. rokov
Ktoré ženy kraľovali televízii v 90. rokoch minulého storočia? Na najvplyvnejšie ženské postavy z televíznej tvorby v rámci dekády sa pozrel web Mashable. Vznikol tak rebríček 21 postáv, kde nesmie chýbať odvážna agentka Dana Scullyová, obetavá mamička Claire Huxtablová zo Show Billa Cosbyho či neviditeľná Alex Macková zo známeho sci-fi seriálu. Prvé miesto ale patrí kreslenej postavičke.
6 neznámych sociálnych sietí
Nestačí vám Facebook, Twitter, Foursquare, Swarm, LinkedIn, Google+, Pokec, Instagram, Vine? Mashable zozbieral 6 ďalších sociálnych sietí, o ktorých ste zrejme ešte nepočuli.
Millenials fičia na Snapchate
A ešte raz sociálne siete. Ak by ste mali tipovať najvyužívanejšiu sociálnu sieť, zrejme správne by ste uhádli Facebook. No ako to je na ďalších priečkach? Podľa júnových dát analytickej firmy comScore to pri amerických millenials (18-34-roční) bol Instagram, patriaci tiež Facebooku a na treťom mieste Snapchat – aplikácia, pri ktorej sa správy samé vymažú (ideálne pre zasielanie veď viete čoho). Nasledujú Twitter, Pinterest a Google+. Zaradenie Snapchatu do tohto rebríčka možno nie je najpresnejšie, keďže jeho primárnou funkciou je chatovanie – ako cez Messenger, Hangouts či WhatsApp.
Zdroj: ComScore
Nemci budú novú Superstar hľadať aj v susednom Česku
Hoci nemecká RTL casting do speváckej súťaže Superstar už niekoľko rokov usporadúva aj v susedných, nemecky hovoriacich krajinách – vo Švajčiarsku a Rakúsku, v novom ročníku formátu navštívi aj ďalšie európske štáty, kde chce dať príležitosť prihlásiť sa nemecky hovoriacim záujemcom. RTL tak vycestuje aj do Luxemburska, Belgicka, Holandska, Poľska a Česka, uvádza web DWDL.de. K západným susedom zamieri štáb nemeckej komerčnej televízie 31. augusta, stan si rozloží v Karlových Varoch. Televízia do 12. série programu Deutschland sucht den Superstar hľadá súťažiacich od 16 do 30 rokov.
Twitter zmenil obchodný model
Sociálna sieť Twitter predstavila nový reklamný model, ktorým chce nalákať nových inzerentov. Dosiaľ Twitter dostal od inzerenta peniaze vtedy, ak používatelia na reklamu zobrazenú v news feede klikli, retweetli ju alebo na inzerát odpovedali. Po novom by výsledky kampane mali byť špecifickejšie, píše Wall Street Journal. Inzerentom by sa peniaze z účtu strhli v prípade, ak si používatelia stiahnu appku, odovzdajú kontaktnú informáciu alebo začnú odoberať správy firmy. Takéto reklamné možnosti ponúka aj konkurenčný Facebook. Ako píše WSJ, nový model na jednej strane sťaží Twitteru získanie peňazí z reklamy, pretože platiť sa bude za konkrétnu akciu. Na strane druhej cena za reklamu zrejme vzrastie a nové možnosti môžu osloviť aj nový okruh firiem.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)