Časopis o výrobkoch Applu ruší printovú verziu

Technologický mesačník Macworld už nebude vychádzať v tlačenej podobe, oznámil to jeho vydavateľ, spoločnosť IDG. Magazín orientovaný na produkty spoločnosti Apple vyšiel prvý raz ešte v apríli 1984, keď sa na trhu objavil prvý osobný počítač Apple Macintosh, uvádza The New York Times. Tlačený časopis končí rovnako symbolicky – len krátko predstavení novej generácie iPhonov a uvedení hodiniek Apple Watch. IDG súvislosť medzi načasovaním prezentácie výrobcu a ukončením vydávania svojho printového titulu odmietol. V súvislosti so zrušením tlačeného časopisu zároveň vydavateľ prepustil viacerých zamestnancov.

Appka k seriálu zaženie nudu cez reklamy

Americká stanica BBC America využila takzvanú second screen interaction už aj pri hranom seriáli. Divákom ponúkla aplikáciu k seriálu Doctor Who, v ktorej mohli dokázať znalosti o programe. Sponzorom hry pre mobilné zariadenia bola spoločnosť AT&T, úlohou používateľov bolo zodpovedať sady desiatich otázok, pričom na odpoveď mali vyhradený časový limit. Nová séria otázok sa zobrazila pri prerušení seriálu v televízii reklamou. Americká BBC už má údaje o počte zapojených hráčov pri premiére prvej časti 8. série z 23. augusta. Aplikáciu si zahralo okolo 100-tisíc ľudí, informuje BroadcastNow.co.uk.

Nemci poznajú ceny za Netflix

Aplikácia Netflixu je pre nemeckých používateľov k dispozícii skôr, ako služba oficiálne odštartuje v tomto teritóriu a ďalších európskych krajinách. Stiahnuť si ju možno na smartfóny, tablety aj smart televízory. S prípadným účtom registrovaným v minulosti v USA sa dokonca Nemci dostanú už aj dovnútra Netflixu a vidia úvodnú ponuku, píše Meedia.de. V knižnici sú podľa článku dostupné aj seriály House of Cards či Fargo. Netflix bude v Nemecku stáť 7,99 eura mesačne v SD-verzii, za HD-streamy si musí používateľ priplatiť jedno euro. Štyri samostatné streamy vo vysokom rozlíšení vyjdú na 11,99 eura. Služba oficiálne štartuje v Nemecku 16. septembra, svoju pôsobnosť rozširuje aj do Francúzska, Belgicka, Rakúska, Švajčiarska a Luxemburska.

Časované mazanie

Facebook už pred časom umožnil časovanie linkov, teraz testuje novú funkciu časovaného vymazania. Ako píše TheNextWeb, podľa screenshotov testov sa dá nastaviť čas vymazania od jednej hodiny po sedem dní. Na záložných zdrojoch môže status ostať aj 90 dní. Facebooku dlho trvalo, kým zaviedol editovanie postov, automaticky miznúce príspevky fungujú na jeho klone chatovej služby Snapchat, Slingshot.

Paywall pre jeden článok

Americký lifestylovy časopis Esquire zavádza paywall - dobrovoľný, za článok z roku 2003 a s charitatívnym účelom. Čitatelia môžu zaplatiť za text o fotografickej snímke The Falling Man, ktorú urobili pri páde Dvojičiek v americkom New Yorku 11. septembra 2001. Navrhovaný príspevok je 2,99 USD, čitatelia však nemusia zaplatiť nič, alebo môžu prispieť aj vyššou sumou. Cieľom je vyzbierať 200-tisíc dolárov na James Foley Scholarship Fund, ktorý by bol venovaný na zaplatenie celého štúdia jedného uchádzača. Súčasťou článku je nový úvod, ktorý spája fotografiu s popravou fotografov J. Foleyho a Stevena Sotloffa, píše AdAge.com. Esquire už urobil takýto pokus dvakrát - článok The Prophet sa predal 7-tisíc ráz, profilový text o Mattovi Damonovi bol menej úspešný.

Rising Star uvidia aj diváci v Číne

Spevácka súťaž Rising Star to dotiahla už aj do najľudnatejšej krajiny sveta. Štátom kontrolovaná China Central Television si objednala dve série od producentskej spoločnosti Enlight Media, informuje Variety. Spolupráca zahŕňa 30 dielov televíznej šou, v ktorej diváci o osude súťažiacich rozhodujú v reálnom čase hlasovaním cez bezplatnú aplikáciu pre mobilné zariadenia. Formát pochádza z Izreala, tamojšia spoločnosť Keshet Broadcasting ho uviedla v roku 2013. Cez leto sa vysielal aj v USA, aktuálne beží na nemeckej RTL a celkovo sa predal do zhruba 30 krajín.

Eticky aj na Facebooku

Nemecká tlačová rada bude posudzovať aj komentáre médií, súvisiace s článkami na sociálnych sieťach, píše Meedia.de. Podľa rady ide o ďalší spôsob šírenia článkov, etické pravidlá preto platia aj pre redakčné príspevky na Facebooku a spol.

YouTube rastie, segment brzdia krátke klipy

Reklamné tržby služby YouTube tento rok presiahnu v USA jednu miliardu dolárov. Firma eMarketer predpokladá, že výnosy narastú z vlaňajších 810 miliónov na 1,13 miliardy USD, teda o 39 percent. Celosvetovo by mali tržby dosiahnuť 2,8 miliardy USD, v budúcom roku až 3,5 miliardy. Hoci výdavky na videoreklamu prudko rastú, brzdí ich fakt, že veľa klipov, najmä na YouTube, je príliš krátkych, aby zobrazili reklamu. A aj rast mobilného surfovania bráni rastu segmentu, pretože reklama na mobiloch je lacnejšia, píše Variety. V USA patrí videoreklame v súčasnosti podľa eMarketer zhruba pätinový podiel, v roku 2017 by sa mal blížiť k tretine.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)