Slovenská televízia (STV) bude prostredníctvom peoplemetrov merať aj sledovanosť monotematického športového kanála Trojka. Podľa hovorkyne Želmíry Habánovej to ale neznamená, že bude verejnoprávna televízia musieť za elektronické meranie sledovanosti viac platiť.
"Zaradením Trojky sa STV nezvýšia finančné náklady na peoplemetrové meranie sledovanosti. V súčasnosti sa meria sledovanosť všetkých vysielajúcich programov STV a tým, že začne vysielať aj Trojka, sa bude merať taktiež sledovanosť všetkých vysielajúcich programov STV," vysvetlila pre Mediálne.sk.
Habánovej slová potvrdzuje aj Vladimír Fatika zo spoločnosti PMT, ktorá je na Slovensku objednávateľom peoplemetrového prieskumu sledovanosti. "Televíziám vyplývajú finančné náklady len za použitý hardvér a softvérové vybavenie. Zaradenie nových staníc do prieskumu teda nemá na ich výšku žiaden vplyv," povedal pre Mediálne.sk.
Zaradením Trojky sa STV nezvýšia finančné náklady na peoplemetrové meranie sledovanosti. hovorkyňa STV Želmíra Habánová
V systéme merania už je podľa Fatiku po posledných technologických zmenách pripravený nielen slot pre Trojku, ale aj chystaný druhý kanál televízie Joj - Joj Plus. Jeho štart je predbežne naplánovaný na prelom septembra a októbra. "Náklady v budúcnosti nezvýši ani zaradenie avizovaného druhého kanála Markízy," dodal. Trhový líder plánuje spustiť svoju ďalšiu stanicu do troch rokov.
Spoločnosť PMT bola založená 12. júla 2002 s cieľom zabezpečiť na Slovensku realizáciu elektronického merania sledovanosti televízie prostredníctvom peoplemetrov. Jej členmi sú Slovenská televízia, TV Markíza, TV Joj, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.
Realizátorom elektronického merania sledovanosti v prvom päťročnom licenčnom období je spoločnosť TNS SK, ktorú PMT vybralo na základe výberového konania v závere roka 2002. Meranie spoločnosťou TNS SK je zmluvne viazané na dobu piatich rokov od oficiálneho spustenia prevádzky 15. októbra 2004. Televízie preto už tento rok čaká rozhodnutie, kto bude prevádzkovať meranie sledovanosti od roku 2009.
V máji 2008 sa začala zavádzať technologicky zlepšená podoba elektronického merania sledovanosti slovenských televízií. Realizátor prieskumu TNS SK po dohode s vysielateľmi začal zisťovať veľkosť publika takzvaným audio matchingom.
Tento systém dokáže na rozdiel od súčasnej technológie presne zmerať aj sledovanosť TV kanálov pri digitálnej distribúcii prostredníctvom satelitu, kábla či IPTV. Peoplemetre dokázali dovtedy presne zmerať len analógové vysielanie, pri digitálnych domácnostiach sa vychádzalo z porovnateľnej sledovanosti ako v domácnostiach s analógovou káblovkou. Viac informácií.
Do štartu Trojky zostáva: 2 noci