Vlastnú edíciu časopisu Forbes budú mať aj Rakúšania
Po Slovensku, Česku a Maďarsku bude spoločnosť Business Consulting & Media vydávať lokálnu adaptáciu časopisu Forbes aj v Rakúsku. Mesačník začne v krajine vychádzať od apríla 2015, informuje Der Standard. Šéfredaktorom sa stane Hans Weitmayr, ktorý predtým pracoval pre ekonomický denník Wirtschaftsblatt. Licenciu na vydávanie miestnej verzie amerického magazínu má Business Consulting & Media pre slovenský trh od roku 2010. O rok neskôr začal Forbes vychádzať aj v Česku, maďarská mutácia pribudla vlani.
Najlepšie outdoorové kampane roka
Adweek sa v jednom zo svojich rebríčkov pozrel na najlepšie kampane, ktoré agentúry pripravili pre klientov na vonkajších nosičoch. Outdoor podľa webu najlepšie v tomu roku využil Google, ktorý promoval svoju rebrandovanú mobilnú aplikáciu. Druhá priečka patrí skvelému citylightu zo švédskeho metra, na ktorom modelke „rozfúkal“ vietor vlasy vždy, keď do stanice prichádzal vlak. Tretie miesto prisúdil Adweek nábytkárskej firme Ikea, ktorá otvorenie 30. predajne vo Francúzsku oslávila postavením 10-metrovej lezeckej steny, na ktorú umiestnila svoje produkty. Ikea má v rebríčku aj ďalšiu kampaň z Nemecka, kde pripravila „trojitý“ bilbord. Ten dokázal vďaka farebným žiarovkám prezentovať tri posolstvá v rade, čo odkazovalo na šetrenie priestoru v obydliach vďaka nábytku od výrobcu (video nižšie). Vo výbere je aj nápaditý bilbord pre KitKat či miniatúrny kiosk Coca Coly, v ktorom v rámci proma predávala svoje nápoje v novom, menšom balení. Celý výber.
Časopis New York sa kajal pre zverejnený nezmysel
Dá sa médiám stopercentne veriť, že obsah, ktorý prinášajú zodpovedá realite? Určite nie vždy, čo potvrdil aj americký magazín New York. Ten písal o študentovi Mohammedovi Islamovi a jeho vysokej úspešnosti na burze, kde mal zarobiť 72 miliónov dolárov. Autorka Jessica Pressler sa so študentom skontaktovala a napísala o ňom článok. Fakty, ktoré jej však respondent ponúkol, nedostatočne overila. Vysvitlo, že mladý „finančník“ v skutočnosti žiadne peniaze nezarobil, informuje Guardian. A tak časopisu nezostalo nič iné, ako si chybu uznať. Šéfredaktor označil proces overovania faktov za nedostatočný, preto ho v redakcii zlepšia.
UPC spustil v Rumunsku službu Horizon Go
Spoločnosť UPC v Rumunsku uviedla službu Horizon Go, ktorá je dostupná pre jej zákazníkov. Mobilná televízia umožňuje príjem vyše 50 staníc na tabletoch či smartfónoch bez poplatku navyše, píše BroadbandTVnews.com. Počet dostupných staníc závisí od predplateného káblovkového balíka. Najnižší variant zahŕňa vysielanie 18 staníc šírené cez internet. Naraz možno službu využívať na piatich zariadeniach. Horizon Go už UPC uviedol aj v Poľsku, na Slovensku začne službu ponúkať v budúcom roku.
Najdrahšia nemecká doména predajom zarobila 100-tisíc eur
Doména Kaffee.de bola tento rok v Nemecku podľa webu Meedia.de tou, ktorá jej registrátorovi po predaji zarobila najviac peňazí. Záujemca za možnosť publikovať obsah na webe s touto adresou zaplatil 100-tisíc eur. Druhé miesto medzi najdrahšími nemeckými doménami patrilo Musik.de, za ktorú nový držiteľ zaplatil 99 999 eur. Tretia bola s väčším odstupom doména Chat.de, ktorá stála 65-tisíc eur. Podľa obchodníka s doménami, spoločnosti Sedo, ktorá prehľad zverejnila, je celosvetovo najdrahšou doménou, predanou v tomto roku, mm.com. Za ňu musel záujemca zaplatiť 1,2 milióna amerických dolárov.
Vo väzení sedí v súčasnosti 220 novinárov
Ako dôsledok novinárskej činnosti pobyt za mrežami. To je osud, ktorý sa momentálne po celom svete týka až 220 žurnalistov, píše Guardian na základe štatistiky Združenia pre ochranu novinárov (CTJ). V porovnaní s minulým rokom je vo väzení aktuálne o deväť novinárov viac. Zároveň ide o druhé najvyššie číslo väznených žurnalistov, odkedy CTJ štatistiky vedie (rok 1990). Tretina všetkých uväznených je v Číne a Iráne. Najviac väznených novinárov – 44 – je práve v najľudnatejšej krajine sveta. Na autoritatívne vládne režimy upozorňuje CTJ aj v prípade Etiópie, Mjanmarska či Egypta. Zaujímavosťou je štatistika o počte väznených žurnalistov podľa typu média, pre ktoré pracovali – 119 z nich sú online žurnalisti, 83 pracovali v printe, 15 v rádiu a 14 v televízii. U pätiny väznených neboli pomenované konkrétne činy, za ktoré bol trest uložený.
Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)