V 19. týždni (10. až 16. máj 2010) sa naplno rozbehli hokejové majstrovstvá sveta v Nemecku. Radosť z toho nemala najmä Nova (- 1,84 na 33,16 %), ktorá zaznamenala najvýraznejší medzitýždenný pokles. Slabšie výkony v tejto sezóne dosahovala iba počas zimnej olympiády vo Vancouveri. Najvyšším nárastom sa, prirodzene, môže pochváliť verejnoprávna ČT 2 (+ 2,60 na 8,92 %), ktorá vysielala všetky atraktívne zápasy českej reprezentácie.  

Udalosti týždňa. Najviac divákov pritiahol k obrazovkám ČT 2 štvrtkový zápas Česko - Švédsko (na snímke). Víťazstvo 2:1 si vychutnalo 19,6 % divákov v cieľovej skupine 15+, teda priemerne 1 092 000. Sezónny priemer druhého kanála je v súčasnosti 5,97 %.

Aj české obrazovky ovládol hokej, najviac uškodil Nove (sledovanosť v Česku)

Druhé najsledovanejšie bolo stretnutie Česko - Švajčiarsko s podielom 26,83 % a priemerne 934-tisíc divákmi pri obrazovkách. V rebíčku najsledovanejších programov druhého kanála sa umiestnilo na druhom mieste.

Nova si odložila nové časti Kriminálky Anděl na obdobie, kedy ich bude môcť reklamne lepšie zhodnotiť a do pondelkového prime-time vrátila nemeckú Kobru 11. Seriál opäť neuspel a to aj u dospelých v 15+ (28,76 %, 1 095 000) i mladších divákov v 15-54 (32,71 %, 634-tisíc). ČT sa tak mohla pochváliť zlepšeným výkonom svojho seriálu Hříšní lidé Města pražského. Dosiahol tesne nižší podiel 27,74 % a prilákal 1 042 000 divákov. V 15-54 ťahal za kratší koniec výraznejšie s podielom 24,78 % a 468-tisíc divákmi. Stále však ide o nadpriemerný výsledok.

Na Prime sa výborne darilo nedeľnej hlavnej spravodajskej relácii, ktorú videlo 1 022 000 divákov a dosiahla vysoko nadpriemerný trhový podiel 30,95 %. V cieľovej skupine 15-54 sa znížil na hodnotu 25,49 %.

Najsledovanejším nespravodajským programom komerčnej dvojky bola gastronomická šou Ano, šéfe!. V utorok si k nej sadlo 25,49 % divákov 15+ a až 32,14 % v cieľovke 15-54. S 848-tisíc divákmi pri obrazovkách šéfkuchár Zdeněk Pojlreich porazil svojho rivala Jiřího Babicu, ktorého program Babicovy dobroty si v sobotu podvečer vybralo 769-tisíc divákov,

ČT 1 má na vrchole svojho rebríčka sledovanosti opäť Poštu pre teba (33,7 %) a Uvolněte se, prosím (36,35 %). Nova okrem spravodajstva klasicky utorkovú (56,36 %) a štvrtkovú (46,91 %) Ordináciu v ružovej záhrade a nedeľnú Poisťovňu šťastia (41,06 %).

Aktuálne podiely vs. minuloročný výkon

Nova 33,16 % (- 2,80)
Prima
16,61 % (- 1,09)
ČT 1
15,67 % (- 2,26)
ČT 2 8,92 % (- 1,48)
TV Barrandov
3,54 % (-)
ČT 24
3,14 % (+ 1,49)
Nova Cinema
2,97 % (+ 1,38)
ČT 4
2,57 % (+ 1,29)
Prima Cool 2,46 % (-)

Aktuálne podiely vs. priemer sezóny

Nova 33,16% (- 3,99)
Prima
16,61 % (+ 0,64)
ČT 1
15,67 % (- 2,38)
ČT 2 8,92 % (+ 2,95)
TV Barrandov
3,54 % (+ 0,29)
ČT 24
3,14 % (+ 0,62)
Nova Cinema
2,97 % (+ 0,64)
ČT 4
2,57 % (+ 0,59)
Prima Cool
2,46 % (+ 0,85)

Posuny v podieloch. Prima si v uplynulom týždni mohla vychutnať pozíciu nielen komerčnej, ale aj trhovej dvojky. Výnimočne sa jej podarilo dosiahnuť vyšší trhový podiel než ČT 1.

Rekordnú sledovanosť vo všetkých troch sledovaných cieľových skupinách dosiahla Prima Cool. V cieľovej skupine 15+ ju sledovalo priemerne 30 900 divákov, v 15–54 ich bolo 22 400 a v 15–40 asi 15 100. Podiel na trhu sa vyšplhal na doposiaľ najvyššiu hodnotu v cieľovej skupine 15–40, v ktorej dosiahol 3,99 %.

Zdroje údajov:

• týždenné podiely televízií zostavuje Mediálne.sk podľa výstupov ATO.cz a
• webovej stránky www.DigiZone.cz
• tlačové správy a teletexty televízií

Sezónny priemer je priemerom jednotlivých podielov televízií od 36. týždňa 2009 doteraz.
Hodnoty týždenných podielov televízií sú za celé dni, nejde o parameter prime-time.
Pre potreby správy je "aktuálna sezóna" priemerom celodenných výkonov televízií od prvého septembrového do posledného júnového týždňa.
Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje v Česku Mediaresearch na objednávku Asociace televizních organizací (ATO). Členmi ATO sú ČT, TV Nova, TV Prima, TV Barrandov a Asociace komunikačních agentur České republiky.