Akú známku by ste dali roku 2011 z pohľadu vašej firmy a prečo?
Pre našu produkčnú spoločnosť Inoutstudio bol rok 2011 veľmi náročný z hľadiska práce aj investícií, ale koniec roka nám to vynahradil. Náš celovečerný hraný film Lóve je v tejto chvíli s počtom divákov 110 000 štvrý najúspešnejší slovenský film v novodobej histórii a máme ambíciu do konca roku zaútočiť na tretiu pozíciu.
Náš intertnetový produkt - postavička Pištu Lakatoša má za sebou sériu úspešných vianočných reklamných spotov pre FunFón. Vyprodukovali sme prvý animovaný sitcom na Slovensku (a pravdepodobne aj v strednej Európe :-) Lokal TV, ktorý sa stretol s mimoriadnym diváckym ohlasom nielen v televízii, ale aj na internete. A v spolupráci s TV Joj produkujeme sitcom Hoď svišťom, ktorý si už v tejto chvíli našiel svojich stabilných fanúšikov. Preto rada dávam tomuto roku jednotku.
Aký bol najpozitívnejší moment pre vašu firmu v posledných 12 mesiacoch, čo patrilo naopak k menej príjemným rozhodnutiam?
Pri všetkých našich tohtoročných projektoch sa nám podarilo dať dokopy skvelých ľudí, pre ktorých bola práca na nich síce veľmi náročná, ale zároveň aj zábavná a príjemná. Verím, že pozitívna energia je motorom dobrých projektov. Nepríjemné udalosti nestoja za to, aby sa im človek venoval, keď sú už minulosťou...
Aká udalosť mimo vašej spoločnosti patrila z pohľadu biznisu, v ktorom pôsobíte, k zlomovým / najzaujímavejším / znepokojujúcim?
V prvej polovici tohto roku turecká telenovela takmer odpálila pôvodnú hranú tvorbu, ktorú sme my, domáci tvorcovia, v posledných rokoch stavali na nohy doslova z nuly. Našťastie druhý polrok ukázal, že pôvodná tvorba je dostatočne silná a zaujímavá pre slovenského diváka a tento "biznisovo výhodný krok" sa obrátil proti jeho autorovi a v konečnom dôsledku takmer odpálil vysielateľa tureckého zázraku, ktorý sa týmto ťahom pripravil o schopnosť postaviť a realizovať akýkoľvek hraný projekt, ktorý by bol schopný konkurovať aj na našom malom domácom trhu, kde konkurenčný boj vedú vlastne iba dve televízie. Mimochodom, to je tiež veľmi znepokojivé: štátna televízia si opäť nechala pretiecť pomedzi prsty ďalší rok bez toho, aby sa jej podarilo vyslať akýkoľvek výraznejší, alebo aspoň priemerný signál o svojej existencii.
Prognózy vývoja reklamného trhu v budúcom roku nie sú veľmi optimistické. Ako sa na rok 2012 pripravujete a aký dopad môže mať štvrtý rok pokračujúceho poklesu na trhu dopad na Váš segment?
Očakáva sa ekonomicky ťažký rok, ktorý bude mať dopad na všetkých. Podľa zahraničných skúseností vieme, že televízie, paradoxne, posilnia v sledovanosti, lebo menej financií prinúti viac ľudí sedieť doma pred televízorom. Takže vyrábať sa bude, otázkou zostáva čo a za koľko. Dúfam, že náš trh neprevalcujú lacné produkty na jedno použitie a že sa podarí televíziám svoje investície rovnomerne rozložiť tak, aby sa mohla aj ďalej rozvíjať kvalita našich produktov. Slovensko je síce veľmi malý trh, ale v našej brandži je pár profesionálov, ktorí sú schopní obstáť aj v medzinárodnej konkurencii a nebolo by dobré o nich prísť. Čo sa týka konkrétne spoločnosti Inoutstudio, máme budúci rok pracovne "vybookovaný" až do decembra a už v tejto chvíli pripravujeme aj projekty pre rok 2013. Plánujeme rozšíriť našu produkciu o on-line produkty, v ktorých vidíme veľkú budúcnosť.
Prečítajte si ďalšie odpovede v seriáli MEDIÁLNI LÍDRI 2011