5 proti 5 na Jojke zatiaľ slabé (sledovanosť)

Súťaži 5 proti 5, ktorú premiérovo vysielala Jednotka, sa v reprízach na Jojke nedarí dosiahnuť výsledky aspoň na úrovni staničných priemerov. Podľa informácií Mediálne.sk zatiaľ v reklamne dôležitej cieľovke 12-54 generuje podiel pod 18 %. Pritom Joj je aj teraz v lete u mladých spravidla okolo dvadsiatky.

5 proti 5 na Jojke zatiaľ slabé (sledovanosť)

Ešte slabšie si 5 proti 5, vysielané každý pracovný deň po 16. hodine, vedie v širšej skupine 12+. Od štartu 2. augusta do stredy 11. dosiahla priemerne tesne nad 14 %. Sezónny výkon Jojky je 20,3 %, teraz v lete má okolo 19 %. Výraznejšie výkyvy súťaž nezaznemanáva; doposiaľ mala s jednotlivými časťami od 13 do 15 %. V cieľovke 12-54 sa pohybovala od 15 do necelých 20 %. Reláciu pozeráva asi 90-tisíc ľudí.

Rating 5 proti 5 je približne rovnaký v 12+, 12-54 či u iných relevantných skupín. Najvyššie trhové podiely dosahuje u mužov a u mladých divákov do 34 rokov. Tam vie zdolať aj dvadsiatky.

Pod momentálne výkony 5 proti 5 sa môže podpisovať viacero faktorov: fakt, že ide o reprízy a diváci ich už videli na Jednotke, nábehová krivka po Simpsonovcoch, ktorí najmä v 12+ podliezajú výkony Joj, alebo konkurenčné prostredie. Markíza v dennom slote o 16:00 úspešne vysiela NCIS – Námorný vyšetrovací úrad. Od júla sa jeho sledovanosťou päťkrát chválila v tlačových správach – spomenula okrem iného priemerný share 37,2 % v skupine 12-54 v 29. týždni, 36,6 % v 30. týždni alebo rekordný, najlepší výsledok seriálu od decembra 2008: 43,6 %.

Joj v súvislosti s 5 proti 5 uskutočnila aj programovú zmenu – po dvoch vydaniach škrtla 24-hodinové reprízy, pôvodne plánované na ďalší deň napoludnie. Koncentrovala tak divákov na 16. hodinu.

Sledovanosť repríz ovplyvní štart výroby alebo odmietnutie nových častí. Držiteľ licencie FremantleMedia poskytol Jojke už hotové časti vyrobené Slovenskou televíziou s tým cieľom, aby si odskúšala, ako jej zafungujú. Reprízy bude môcť podľa slov zástupkyne Fremantlu Andrey Gavačovej vysielať do konca roka. Potom, v prípade dobrej sledovanosti má šancu na jar 2011 nadviazať novými, vlastnými dielmi.

Televízia Joj promovala 5 proti 5 ako "návrat najúspešnejšej rodinnej šou". Od 2. augusta ponúka časti odvysielané na STV. Viac informácií o prechode 5 proti 5 na Joj.

Zdroje údajov: Hodnoty v sledovanosti v spravodajstve Mediálne.sk o sledovanosti sú negarantované.

Mediálne.sk zverejňuje hodnoty z výstupov merania sledovanosti citovaním oficiálnych zdrojov ako web o sledovanosti TV Joj TVmeter.sk, webová stránka STV, PMT, teletext TV Markíza a tlačové správy televízií. Stanice Joj a Joj Plus zverejňujú sledovanosť aj v týždenných programových plánoch. Správy obsahujú tiež označené neoficiálne informácie z brandže.

Všetky hodnoty sú uvádzané v cieľovej skupine 12-54 v prípade komerčných televízií a v cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov v prípade verejnoprávnej televízie, ak nie je uvedené inak. Ako prime-time sa chápe čas medzi 19:00 a 22:00, access-prime medzi 17:00 a 19:00. Nadpriemer a podpriemer je porovnaním výkonnosti relácie s s posledným dostupným celotýždenným priemerným trhovým podielom v danej cieľovej skupine. Sezónny priemer je priemer týždenných podielov v období od septembra do júna v danej cieľovej skupine.

Elektronický prieskum sledovanosti zabezpečuje TNS na objednávku PMT. Členmi PMT sú STV, Markíza, JOJ, Ta3 a Asociácia mediálnych agentúr.