Šou, ktorá v minulosti dokázala konkurovať aj Televíznym novinám Markízy sa vracia. Jednotka STV dnes po dvojročnej prestávke odvysiela prvý diel novej série rodinnej súťaže 5 proti 5. Mediálne.sk bolo na jeho nakrúcaní, pozrite si prvé fotografie.
Premiérové časti 5 proti 5 sa budú od starších výrazne líšiť. Verejnoprávna RTVS zainvestovala do novej scény aj zvučky. Oproti minulosti sú farebnejšie a pestrejšie. Scéna dokáže najmä vďaka radu svetelných pásov v pozadí meniť atmosféru v závislosti od deja, napríklad pri nesprávnej odpovedi súťažiaceho celá sčervenie. Novinkou bude aj obrazový formát 16:9.
Súťaž vyrába takmer nezmenený tvorivý tím na čele s dramaturgičkou Adrianou Hanzelovou a režisérom Lacom Halamom. Na poste moderátora ostal Andrej Bičan.
5 proti 5 sa dostane na obrazovku za čerstva, prvý diel RTVS vyrábala iba včera spoločne s piatimi ďalšími. Produkcia prebieha nezvyčajne rýchlym tempom, v priebehu desiatich dní má vzniknúť až 60 vydaní.
Výroba plynule nadviazala na sériu spred dvoch rokov, do relácie opäť prišla rodina, ktorá vtedy vyhrala v poslednej časti. RTVS zatiaľ nevyhlasovala casting na nové súťaživé rodiny, využila rozsiahlu databázu prihlásených, ktorá jej ostala z minulosti.
Prvý diel 5 proti 5 odvysiela Jednotka dnes o 17:40, vyhradený má 45-minútový slot. STV súťaž nasadzuje bez akejkoľvek marketingovej podpory mimo vlastných okruhov, vysielať ju bude medzi nemeckými seriálmi Doktor z hôr a Sila lásky. Primárne sa bude prekrývať s magazínom Reflex na Markíze a reprízovým sitcomom Kutyil s.r.o. na Joj.
Šou 5 proti 5 sa vysielala na Jednotke od sezóny 2007/2008 a vo svojich najlepších časoch dokázala uhrať vysoké nadpriemery aj v priamej konkurencii Televíznych novín Markízy. Od štartu sezóny 2008/2009 sa začali problémy so sledovanosťou, relácia totiž prišla späť do vysielania po letnom prerušení a viacerých presunoch. Do sezóny kúpila STV aj subformát Hviezdny špeciál 5 proti 5, avšak pri ňom riaditeľ STV Štefan Nižňanský kritizoval údajne nevýhodnú zmluvu.
Redakčný blog Mediálne.sk: Videli sme posledné 5 proti 5
Minulé leto si formát otestovala aj televízia Joj, využila staršie diely vyrobené STV. Divácky sa však neuchytil a trhová dvojka ho po pár týždňoch stiahla. 5 proti 5 je licencovaný formát spoločnosti FremantleMedia, slovenskú verziu RTVS vyrába v spolupráci so spoločnosťou Oreo TV.