Netflix znova rástol, no menej, ako čakal

Americkej online videoslužbe Netflix vzrástol za ostatný kvartál počet predplatiteľov o ďalšie tri milióny. Potvrdzuje sa tak stúpajúci záujem používateľov o tento typ produktu, v rámci ktorého za mesačný poplatok možno sledovať na webe hodiny obsahu vrátane pôvodnej produkcie. Rast napriek tomu nesplnil predpoklad Netflixu, ktorý počítal s pridaním 3,69 milióna predplatiteľov. Služba evidovala v treťom štvrťroku príjmy 1,22 miliardy dolárov. Celkovo mala po celom svete 53,1 milióna zákazníkov, do konca roka počíta s dosiahnutím 57-miliónovej hranice. V súvislosti s oznámenými kvartálnymi výsledkami spoločnosti prvý raz od roku 2011 klesla cena jej akcií, píše Guardian. To všetko deň po tom, čo platená televízna stanica HBO oznámila, že uvedie produkt, ktorý sa bude dať predplatiť prostredníctvom webu, teda mimo káblových operátorov. Na rovnakom princípe funguje Netflix.

Televízia ako online platforma. CBS sa postarala o prelomový krok

A model Netflixu či budúci plán HBO sa páči aj CBS. Tá sa ako celoštátna televízna spoločnosť rozhodla v Amerike pre prelomový krok. Na webe bude takisto sprístupňovať vlastný stream a divákom tak bude dostupná aj mimo siete káblových operátorov. Služba CBS All Access bude stáť 5,99 dolára mesačne. Predplatitelia uvidia väčšinu vysielaného obsahu s niektorými výnimkami, napríklad futbalovými zápas z NFL, informuje The Verge. Deň po vysielaní budú dostupné aj epizódy premiérových seriálov a ich kompletný archív. Content sa po uhradení mesačnej platby bude dať sledovať bez reklám a okrem webu CBS aj na aplikácii pre iOS a Android. Krok CBS má v Amerike veľkú odozvu, symbolizovať podľa niektorých môže začiatok konca káblových operátorov. Aj v súčasnosti už celoplošné televízie ponúkajú svoj online stream, ale prístup umožňujú len predplatiteľom kábloviek, čo je napríklad prípad ABC. 

Nemecký Handelsblatt už aj v angličtine

Nemecký ekonomický denník Handelsblatt si od 16. októbra prečítajú aj anglicky hovoriaci čitatelia. Noviny oficiálne spustili svoju globálnu edíciu, uvádza Meedia.de. Zodpovedným redaktorom bude americký žurnalistika Kevin O’Brien, ktorý pracoval pre Bloomberg a písal z Berlína aj pre New York Times. Na medzinárodnom vydaní Handelsblattu sa má podieľať dovedna 350 zamestnancov v 20 krajinách. Noviny dnes prvý raz v histórii vyšli pri príležitosti oslavy novinky na titulke s textom v angličtine. Predplatné Handelsblatt Global Edition vyjde na 149,99 eura ročne, pre študentov 47,99 eura. Medzinárodná verzia denníka je dostupná len v digitálnej podobe, stiahnuť si ju možno aj vo formáte PDF.

Tajné odkazy v logách firiem

Adweek si všimol analýzu výrobcu Oomph, ktorý sa pozrel na skryté odkazy v logách firiem. A že ich nie je málo. Vedeli ste, že písmená vo zväčšenom fonte Gillette sú zrezané tak, aby znázorňovali ostrosť, že FedEx má v logu aj šípku symbolizujúcu rýchlosť doručenia, že Amazon v logu vyjadruje svoju komplexnosť, Tour de France má v názve nielen slnko a meno pretekov, ale aj cyklistu alebo že symboly v písmene „U“ u giganta Unilever nie sú vybrané náhodou? Viac v ilustrácii.

15 otázok, ktoré stále trápia fanúšikov Priateľov

Mashable sa aj s miernym oneskorením vrátil k 20. výročiu komediálneho seriálu Priatelia, ktoré kultové dielo nedávno oslávilo. Tentoraz cez optiku znalcov seriálu a ich prípadné otázky, ktoré si počas opakovaného sledovania chytľavých príbehov mohli klásť. Web ich sumarizuje do 15 najčastejších - na žiadnu z nich scenáristi nedali odpoveď. Premýšľali ste tiež, kedy stihla Monica schudnúť, kde sa predáva pánsky rúž z Joeyho reklamy, ktorý nájomca by dovolil chovať v byte hydinu, ako sa volá čašník Gunther priezviskom či koľko obľúbená šestica hlavných hrdinov minula za desať sérií na káve, keď ju pili v Central Perku v každej časti?

Tínedžeri urobia noviny

Rakúsky denník Kurier pripravuje jednodňovú stáž pre študentov od 13 do 19 rokov, ktorí v rámci akcie „Tínedžeri robia noviny“ strávia deň v redakcii a reálne prispejú k obsahu denníka. Záujemcovia si vyskúšajú aj zalamovanie textov do printu a tiež stvárnenie materiálov na webe, pričom podieľať sa majú aj na výbere tém či fotografií. Kurier si vybraných študentov do redakcie prizve 25. novembra, píše atmedia.at.

Všetky vydania Mediálne.24 (aj RSS odber)