Španielsko zakáže reklamy na potravinové výrobky a nápoje s vysokým obsahom cukru, ktoré sa sústreďujú na detského spotrebiteľa. Cieľom tohto opatrenia je spomaliť narastajúcu vlnu obezity v krajine, informovala vo štvrtok tlačová agentúra AFP, citujúc tamojšie úrady.

Predmetný zákaz, ktorý vstúpi do platnosti v roku 2022, sa bude zameriavať na reklamy v televízii, rozhlase, na internetových portáloch a v aplikáciách pre mobilné telefóny, pričom pôjde o obsah určený pre osoby do 16 rokov, povedal novinárom španielsky minister pre spotrebiteľské záležitosti Alberto Garzón.

Ochrana detí

„Maloletí sú zraniteľní konzumenti a je našou povinnosťou chrániť ich pred reklamou na nezdravé potraviny,“ uviedol.

Dianie v Španielsku bude zvyšok únie pozorne sledovať.
Neprehliadnite

Španielske miliardy sú životnou skúškou aj pre zvyšok Európskej únie

Avizovaný zákaz sa bude vzťahovať na reklamy propagujúce čokoládové tyčinky, sladké pečivo, zmrzlinu, nealkoholické nápoje a iné umelo sladené tekutiny - produkty, ktoré sú podľa Svetovej zdravotníckej organizácie (WHO) "škodlivé" pre deti.

Garzón ďalej uviedol, že Španielsko tak bude nasledovať príklad iných európskych krajín ako Británia, Nórsko a Portugalsko.

Jedno z troch detí trpí nadváhou

Nadváhou trpí v Španielsku približne jedno z troch detí, pričom v roku 1984 bola táto bilancia na úrovni len troch percent, vyplýva z údajov španielskej vlády. „Reklama je jednou z príčin týchto výsledkov,“ uviedlo Garzónovo ministerstvo.

ekonomika
Neprehliadnite

Talianska a španielska ekonomika tento rok vzrastú najprudšie za vyše 40 rokov

Rozšírenie obezity alebo nadváhy medzi deťmi a dospievajúcimi vo veku päť až 19 rokov na celom svete dramaticky vzrástlo zo štyroch percent v roku 1975 na súčasných vyše 18 percent, tvrdí WHO.