Slovensko čakajú už o dva mesiace predčasné parlamentné voľby, ktoré rozhodnú o politickom smerovaní krajiny na najbližšie roky. Televízia Markíza preto spojila sily s lifestylovým portálom pre mladých Refresher.sk a spoločne 1. augusta 2023 spúšťajú celospoločenskú kampaň s ústredným claimom „Nerozhoduj za mňa“, ktorá je zameraná na podporu účasti vo voľbách.
Cieľovou skupinou kampane sú najmladší voliči, najmä prvovoliči a druhovoliči vo veku od 18 do 25 rokov, a Slováci žijúci v zahraničí, informuje Lukáš Kočišek, PR manažér TV Markíza.
Spoločenská zodpovednosť
„Ako najsledovanejšia televízia si uvedomujeme našu spoločenskú zodpovednosť a zároveň aj dôležitosť septembrových predčasných parlamentných volieb pre ďalší osud Slovenska. Rozhodli sme sa preto takouto formou zvýšiť povedomie o samotných voľbách, o dôležitosti ísť 30. septembra 2023 voliť a edukovať najmladšie publikum o význame a dosahoch účasti vo voľbách pre ich vlastnú budúcnosť,“ vysvetlil Matthias Settele, generálny riaditeľ skupiny Markíza.
Kampaň štartuje televíznym spotom v ktorom účinkujú napríklad aj najmladší herci zo seriálového hitu Pán profesor. Sprievodnú pesničku narapoval Simon Štubniak, ktorý vystupuje pod umeleckým menom The Curly Simon.
Hlavným odkazom spotu je claim kampane Nerozhoduj za mňa, ktorý vznikol z myšlienky dovysvetlenia toho, čo sa stane s hlasom voliča, ktorý nepôjde voliť a ako je každý hlas naozaj dôležitý. Text piesne vznikol na kreatívnom oddelení Centra marketingu skupiny Markíza a réžiu spotu mal na starosti Michal Nemtuda.
„V rámci našej televízie na kampani pracujú aj najmladší študenti vo veku okolo 20 rokov, aby všetky informácie boli cieľovej skupine smerované adekvátnym a zrozumiteľným spôsobom,“ dodal Michal Borec, riaditeľ Centra marketingu skupiny Markíza. Tím kampane vedie a zastrešuje moderátorka a redaktorka spravodajstva Ivana Miklánková v spolupráci s vedúcou oddelenia sociálnych sietí Centra marketingu Elenou Kvitkovičovou a interným social media tímom pre spravodajstvo.
Kampaň na sociálnych sieťach a weboch
Kampaň bude prebiehať od 1. augusta do 30. septembra 2023, a to najmä na sociálnych sieťach (hlavné účty TV Markíza a účty spravodajského portálu TVnoviny.sk) a taktiež aj na weboch Markiza.sk a TVnoviny.sk. Tematicky pokrytá bude aj reportážami v spravodajských a publicistických reláciách Televízne noviny, Teleráno a Reflex.
Súčasťou kampane budú edukatívne príspevky na sociálnych sieťach vo formáte videí alebo statických grafík, vyjadrenia známych osobností či influencerov, reportáže a infografiky na všetkých najpoužívanejších platformách - Facebook, Instagram, YouTube a TikTok. Na hlavne najmladšími cieľovými skupinami využívanom TikToku aktuálne TV Markíza spustila nový spravodajský účet s názvom news.markiza.
Kampaň vznikla v interných kapacitách kreatívneho oddelenia Centra marketingu skupiny Markíza pod vedením Jany Vavrekovej, v spolupráci s Centrom spravodajstva a publicistiky skupiny Markíza, ktorého riaditeľom je Henrich Krejča. Autorkou kampane je videographerka Naďa Lukáčiková.