Čo ostalo v pamäti z tohto ročníka festivalu reklamy Cannes Lions? Samozrejme – objavili sa aj veľmi dobré a ešte nevidené nápady, no podľa mňa boli v menšine.

 

Problém nie je v tom, že by „zacyklená“ reklama nefungovala. Väčšina spotrebiteľov, nech tvrdí čokoľvek, sa nakoniec vždy rozhodne pre známu značku. Ak má však priniesť niečo nové, nemala by sa reklama opakovať a najmä by sa nemalo opakované oceňovať.

Jedným z vysvetlení, prečo sa takéto veci dejú, je možno to, že porotcovia pri obrovskom množstve hodnoteného materiálu nemajú čas zisťovať, či bol koncept už niekedy vymyslený alebo nie. Určite robí svoje aj rôznorodosť poroty, ale priznám sa, že mne niektoré rozhodnutia zaváňali festivalovou „politikou“.

(Väčšie obrázky získate kliknutím na náhľad)

Ilustračné foto
Neprehliadnite

Výrobca kávovarov De’Longhi spustil svoju prvú medzinárodnú kampaň. V reklame hviezdi Brad Pitt