Slovensko je krajinou, na ktorú môžeme byť právom hrdí – a to nielen pre jeho nádhernú prírodu či úspešných športovcov. Naša kultúra, vrátane chutí, patrí k tomu, čo si vážime a milujeme. Spoločnosť Billa predstavila novú privátnu značku „Chute Slovenska“, ktorá prináša široký sortiment slovenských potravín pod jednotným označením.
Ikonické Horalky sa menia: Mladí chcú niečo ľahšie deliteľné a menej sladké
Od bryndze po parenicu
Podľa prieskumu spoločnosti Billa patrí k najobľúbenejším tradičným slovenským potravinám bryndza. Až 8 z 10 Slovákov ju pravidelne konzumuje, pričom pre tretinu z nás je najobľúbenejšia. Jej nezameniteľná chuť, spojená predovšetkým s bryndzovými haluškami, je symbolom slovenskej kuchyne. Nová značka slovenských výrobkov však ponúka oveľa viac než len syry – sortiment zahŕňa aj mäso, pečivo, ovocie, zeleninu, med či nápoje.
„Značka Chute Slovenska zjednocuje náš sortiment produktov typickej slovenskej kuchyne. Kým doposiaľ si zákazníčky a zákazníci mohli tradičné lokálne výrobky zakúpiť pod našimi značkami BILLA, BILLA Premium či Slovenská farma, teraz nájdu všetky produkty v jednotných obaloch Chute Slovenska. Okrem toho, že už existujúce výrobky prešli rebrandingom, nová značka Chute Slovenska ponúka aj desiatky nových produktov, od rôznych druhov salám cez smotanové nátierky až po kvalitnú plnotučnú bryndzu,“ vysvetľuje Albena Georgieva z Billa Slovensko.
Moderný prístup k tradíciám
Kampaň novej značky Chute Slovenska sa rozhodla odchýliť od klasických stereotypov, ktoré Slovensko často prezentujú prvoplánovo iba cez kroje, valašky a salaše. Zamerala sa na to, ako zmodernizovať slovenské dedičstvo. „Chceli sme vytvoriť niečo, na čo môžeme byť hrdí, a to spôsobom, ktorý odráža súčasnú realitu Slovenska. Odkazom kampane je, že Slovensko má oveľa viac ako len kroje – máme stovky dôvodov byť hrdí, vrátane našich jedál,“ vysvetľuje Peter Ižo z kreatívnej agentúry MullenLowe GGK
Dôraz na slovenský pôvod
Produkty značky Chute Slovenska majú minimálne 75 % podiel surovín pochádzajúcich z domáceho pôvodu a na ich obaloch sú zobrazené moderné ilustrácie slovenských dominánt, ako sú Bratislavský hrad, Lomnický štít, Dražovský kostolík či Spišský hrad.
„Cieľom bolo predstaviť slovenské produkty v modernom dizajne, ktorý však stále nesie odkaz našej národnej hrdosti,“ uviedla Michaela Dekker zo spoločnosti Billa Slovensko. Jednoduchý a elegantný slovenský motív zvýraznený modrou farbou podčiarkuje význam autenticity a kvality. Aktuálne Billa pod značkou Chute Slovenska prináša približne 200 potravín, postupne by sa ich počet mal zvýšiť až na 500.
Kampaň je podporená TV spotom, v ktorom hrá Gabriela Marcinková – tvár značky Billa. Spot sprevádza známa ľudová pieseň prepracovaná do moderného štýlu.