Zamestnanci leteckých spoločností, ktorých pracovným miestom je paluba lietadla, sa vždy vyznačovali pravidlami predpisujúcimi nielen štýl uniforiem, ale v prípade žien aj účes či mejkap. Usmernenia nedovoľovali tetovania alebo piercingy. Aerolinka Virgin Atlantic však prišla so zmenou. Ako prvá dovolí svojmu palubnému personálu viditeľné tetovania, píše portál iDnes. Firma chce takto podporiť individualitu a rozmanitosť, ktoré sú témou jej najnovšej reklamnej kampane.
Kampaň za individualitu
Zmenu svojej politiky aerolinky oznámili približne mesiac po tom, ako rozbehli kampaň s názvom „bojujeme za individualitu“, ktorej cieľom je nalákať do svojich radov viac nových zamestnancov.
„Pravidlá teraz uvoľňujeme v súvislosti s inklúziou a s naším zámerom zamerať sa na individualitu zamestnancov,“ povedala Estelle Hollingsworhová, HR manažérka spoločnosti. Dodala, že vo Virgin Atlantic je každý sám sebou a vie, kam patrí. Podľa nej je tetovanie vyjadrením identity každého jedinca. „Výnimkou nie sú ani zamestnanci nosiaci uniformu, aj oni takú možnosť teraz budú mať,“ dodala.
Nová výnimka sa však nevzťahuje na tetovania na tvári a krku, ale aj to plánuje spoločnosť do budúcna zmeniť. Zakázané zostávajú motívy nadávok, sprostých slov, kultúrnych neadekvátnych motívov alebo tie, ktoré poukazujú na nahotu, násilie, drogy či alkohol. Povolené nebudú ani väzenské tetovania na článkoch prstov, píše webový portál.
Zmiernenie pravidiel pre ženy
Zo zmeny budú profitovať tí zamestnanci, ktorí doteraz museli svoje ozdoby zakrývať dlhými rukávmi alebo mejkapom. „Už predtým som pracovala pre iné letecké spoločnosti, ale musela som si tetovanie zakrývať,“ hovorí zamestnankyňa vo výcviku, ktorá má tetovanie na oboch rukách.
„Keď sme leteli linkou do Londýna a na palube boli pasažieri, ktorí v meste nikdy neboli, rada som im odporučila, aké neznáme miesta v meste navštíviť,“ hovorí.
„Teší ma, že spoločnosť zmenila pravidlá a dovoľuje nám vyjadriť našu individualitu,“ dodáva palubný pracovník aeroliniek.
Virgin Atlantic uvoľnila pravidlá aj pre nosenie mejkapu. Ten bol pre letušky až do roku 2019 povinný. Teraz si môžu dokonca vybrať medzi nohavicami a sukňou. V porovnaní s inými leteckými spoločnosťami je tento krok zlomový.
Nedostatok zamestnancov
,,O tom, že aerolinky začali reflektovať individuálne prejavy osobnosti každého jedinca, svedčí aj najnovšia reklamná kampaň spoločnosti. Tá ukazuje rozdielnych pasažierov, ale aj členov posádok. Ukazuje napríklad ženu s niekoľkonásobným piercingom, stevarda s namaľovanými viečkami alebo letušku bez make-upu. Reklamu sprevádza skladba I Am What I Am (Som, čo som) od Shirley Basseyovej. Virgin Atlantic však upozorňuje, že práve taký piercing, aký ukazuje v reklame, by ešte stále v pravidlách neprešiel...," objasňuje iDnes.
Nové pravidlá sú odrazom súčasného stavu leteckého priemyslu. Aerolinky zúfalo hľadajú nových pracovníkov, keďže počas pandémie museli tisíce z nich prepustiť.