Microsoft, HP, Adidas, Volkswagen, ale aj automobilka Ford. Zoznam firiem, ktoré na protest voči zverejňovaniu nevhodného obsahu komerčne bojkotujú Facebook, pribúda. Na sociálnych sieťach Facebook a Instagram pozastavili svoje kampane a tým aj platbyza reklamu.

Technologická spoločnosť Microsoft potvrdila, že svoju reklamu nezavesí na týchto platformách až do konca augusta. Jej marketingový šéf Chris Capossela uviedol: „Vzhľadom na obavy, ktoré sme mali už v máji, sme pozastavili mediálne výdavky na Facebooku a Instagrame v USA a následne sme pozastavili celosvetové výdavky.“

Reklamy Microsoftu vraj Facebook zobrazoval vedľa „nevhodného obsahu“. Ako príklady takého obsahu Capossela uviedol „nenávistné komentáre, pornografiu, teroristický obsah a podobne.“

Tretina veľkých svetových značiek je za

K podobnému kroku sa odhodlala takmer tretina veľkých svetových značiek. Výsledky prieskumu Svetovej federácie reklamných zadávateľov (WFA) zverejnil denník Financial Times. Bojkot Facebooku a ďalších sociálnych sietí, najmä Instagramu a Twitteru, by sa podľa neho mohol rozšíriť na väčšinu zadávateľov reklamy. Členovia WFA pritom ročne generujú celkovo až 90 miliárd dolárov na výdavkoch za reklamu.

Šéf WFA Stephan Loerke očakáva, že záležitosť bude mať hlbší dosah než pôvodný mesačný bojkot Facebooku. „Popravde sa to javí ako bod zlomu,“ povedal. Pripomenul kampaň s názvom #StopHateforProfit (Zastavme nenávisť pre zisk).

Infographic: Advertising Heavyweights Join Facebook Ad Boycott | Statista You will find more infographics at Statista

Automobilový koncern Volkswagen pozastaví aktivity na Facebooku na jeden mesiac. Jeho hovorca pre nemecký Handelsblatt vyhlásil: „Prostredie falošných správ a nenávistných postojov pre nás nie je prijateľné.“

Na nasledujúcich 30 dní stopla svoje reklamné kampane aj americká automobilka Ford. Počas tejto doby chce prehodnotiť svoju stratégiu prezentácie na sociálnych médiách.

Chystá sa audit

Podľa portálu E15.cz sa k bojkotu Facebooku prihlásilo už viac ako 160 firiem. Medzi nimi aj Unilever, Verizon Communications, Adidas, Starbucks, Coca-Cola, technologická firma HP, ale aj výrobca športového vybavenia Puma. Niektorí tak urobili na mesiac, iné sa zo sociálnych médií sťahujú až na pol roka.

Spoločnosť Facebook, ktorej patrí aj Instagram, v pondelok oznámila, že sa podrobí auditu nenávistných prejavov na svojich sociálnych sieťach. Chystá sa tiež osloviť skupinu zadávateľov reklamy. Šéf Facebooku Mark Zuckerberg sľúbil, že videá s citlivým obsahom budú viac monitorované, chystajú aj ďalšie bezpečnostné opatrenia.

Okrem toho na svojej facebookovej stránke zverejnil stanovisko k situácii. V ňom uvádza, že Facebook urobí mimoriadne opatrenia, aby pomohol všetkým zostať v bezpečí a byť informovaný. V konečnom dôsledku tiež vyzýval ľudí hlasovať v tohtoročných prezidentských voľbách v USA.

EBE 30 Washington - Na snímke prezident USA Donald Trump hovorí s novinármi po stretnutí s republikánmi Senátu na ich týždennom obede vo Washingtone 19. mája 2020. FOTO TASR/AP
President Donald Trump speaks with reporters after meeting with Senate Republicans at their weekly luncheon on Capitol Hill in Washington, Tuesday, May 19, 2020. (AP Photo/Patrick Semansky)
Neprehliadnite

Prečo Twitter brojí proti Trumpovi a zamestnanci Facebooku sa búria

Faktom je, že akcie Facebooku sa koncom minulého týždňa výrazne prepadli; z hodnoty spoločnosti to za dva dni zobralo 60 miliárd dolárov. v priebehu pondelka už ale začali posilňovať.

Server Marketwatch citoval riaditeľa poradenskej spoločnosti MKM Partners Rohita Kulkarniho, ktorý v správe pre klientov uviedol, že tento bojkot zoberie z tržieb Facebooku najviac päť percent. Väčšina inzerentov je totiž aj tak zo skupiny menších firiem, ktoré bojkot nerobia, a z mobilnej reklamy.