V Británii sa zniesla kritika na novú reklamu spoločnosti Samsung na inteligentné hodinky, ktorej ústrednou postavou je žena, ktorá sa uprostred noci vydáva na osamelý beh mestom. Jednotlivci z radov amatérskych i profesionálnych športovkýň aj najrôznejšie združenia upozornili, že reklama je „úplne nerealistická", pretože ženy sa kvôli obavám o vlastnú bezpečnosť boja samé behať v noci. Napísal o tom server BBC.
Bezpečnosť na uliciach
Skupina Reclaim These Streets, ktorá bojuje za bezpečnejšie ulice pre ženy, uviedla, že Samsung vôbec nereflektuje súčasnú situáciu. Tento rok v januári verejnosť šokovala vražda 23-ročnej učiteľky v írskom Tullamore, ktorú útočník napadol, práve keď bola behať.
Šokujúca reklama
„Ženy v túto dobu nebehajú, pretože majú strach. Je to skutočne šokujúce. Nepoznám žiadnu ženu, ktorá by behala o druhej ráno. Rozhodne nie v meste," povedala v rozhlasovej stanici Radio 1 Esther Newmanová, šéfredaktorka bežeckého magazínu Women's Running. „Veľmi sporným momentom sú tie slúchadlá. Väčšina žien, ktoré poznám, slúchadlá kvôli bezpečnosti nenosia ani cez deň," dodala.
„Je skoro smiešne, ako zle tá reklama vyznieva," uviedla spoluzakladateľka združenia Reclaim These Streets Jamie Klinglerová. Združenie vzniklo v reakcii na vraždu Sarah Everardovej. Tú vlani v Londýne uniesol policajt, keď sa večer vracala z návštevy priateľov domov. Potom ju znásilnil a uškrtil.