S blížiacimi sa sviatkami sa Bratislavou nesie dôležité posolstvo – sadnime si ako ľudia. Tohtoročná kampaň časopisu NOTA BENE, ktorý už viac ako dve desaťročia pomáha ľuďom bez domova, podporila aj známa moderátorka Adela Vinczeová.

„NOTA BENE podporujem už dlhé roky. Pomáha mi spoznávať nové príbehy a získavať pohľady na život. Pomáha mi byť všímavá. Je to základ pre to, aby naša spoločnosť ostala citlivá, kultúrna a ľudská,“ hovorí Adela, ktorá sa stala tvárou kampane. V rušnom predvianočnom období si našla čas na rozhovory s predajcami a zdôraznila dôležitosť vzťahov, ktoré kampaň pripomína.

Stoličky, ktoré spájajú

Pri vybraných predajcoch v Bratislave uvidia ľudia špeciálne stoličky s nápisom "Sadnime si ako ľudia", ktoré ich pozývajú, aby si na chvíľu prisadli, oddýchli a podebatovali a pritom zistili, či si "sadnú" aj po ľudskej stránke. Ide o jednoduché, no silné gesto, ktoré spája.

Vianočná kampaň "Sadnime si ako ľudia" otvára tému samoty, odcudzenia a bariér, s ktorými sa ľudia bez domova dennodenne stretávajú. Hlavnou myšlienkou je ukázať, že za každým predajcom časopisu Nota Bene stojí človek so svojím príbehom, záujmami, túžbami a snahou začať odznova, stačí si len prisadnúť.

Samota je väčšie bremeno než chlad

Život na ulici nie je iba o nedostatku materiálneho zabezpečenia. Výskumy ukazujú, že 77 % ľudí bez domova trpí pocitmi samoty, čo je trojnásobne viac ako pri bežnej populácii. „Čím sa cíti človek bez domova osamelejší, tým má väčšiu psychickú bariéru požiadať o pomoc, čo môže mať pre neho až fatálne následky,“ hovorí Nina Beňová z OZ Proti prúdu, ktorá časopis vydáva. Predaj NOTA BENE prináša nielen finančnú pomoc, ale aj možnosť budovať si nové vzťahy a kontakty pri ukončovaní bezdomovectva a prekonávať izoláciu.

„Každý, kto si kúpi časopis, dáva viac než len peniaze. Každé stretnutie je možnosť zažiť priateľskú interakciu, prijatie a šanca zbaviť človeka nálepky bezdomovectva. Každý rozhovor je zároveň príležitosť hľadať to, čo nás spája – šanca sadnúť si ako ľudia.“ vysvetľuje OZ Proti prúdu.

Na uliciach aj ďalšie známe tváre

Súčasťou kampane je aj moderátor Sajfa, ktorý si vyskúša úlohu predajcu. Na Panenskej ulici ho bude učiť predávať historicky prvá predajkyňa NOTA BENE Eva. Akcia sa uskutoční 16. decembra a organizátori veria, že osobné angažovanie známych osobností zvýši povedomie o dôležitosti podpory ľudí bez domova.

Pomoc, ktorá mení životy

Občianske združenie Proti prúdu sa 23 rokov systematicky venuje ukončovaniu bezdomovectva. Vďaka pouličnému časopisu NOTA BENE si 320 predajcov v 21 mestách Slovenska dokáže zabezpečiť strechu nad hlavou a základné potreby. Projekty ako Bývanie NOTA BENE v súčasnosti poskytuje intenzívnu sociálnu podporu 35 ľuďom v 26 bytoch alebo advokačné programy pomáhajú ľuďom bez domova nájsť nielen strechu nad hlavou, ale aj stabilitu a nové príležitosti.

Každý, kto si kúpi časopis alebo prispeje darom, dáva viac než len peniaze. Dáva nádej a šancu na nový začiatok.

Klaunské večerníčky
Neprehliadnite

Život ako z rozprávky? Klaunské večerníčky ho chorým deťom takým spravia aspoň na chvíľu

Vianočná reklama Erste
Neprehliadnite

Príbeh, ktorý dojme každé srdce: Pieseň z malej dedinky zmenila svet a opäť rozžiari Vianoce

Ján Bakala ako princ Bajaja v reklame pre Červený nos.
Neprehliadnite

Bezcitný nacista alebo hrdina z rozprávky? Herec z Dunaja podporil správnu vec

Kofola prasiatko
Neprehliadnite

Ja nemusím, ja už ho vidím! Prasiatko z Kofoly je späť, prináša nové vianočné posolstvo

Vianočná reklama John Lewis.
Neprehliadnite

John Lewis šokuje vianočnou reklamou: Tento rok na slzy a starčeka na mesiaci zabudnite

Vianočná kampaň Telekomu prináša magický rozprávkový príbeh.
Neprehliadnite

Magická vianočná rozprávka od Telekomu: Slovenská kampaň bude uvedená v 11 krajinách Európy

Greenpeace Slovensko
Neprehliadnite

Ako ušetriť stovky eur za energie? Nová kampaň ukazuje, ako fungujú energetické spoločenstvá

Vianoce Orange
Neprehliadnite

Najkrajšie Vianoce sú tie, o ktoré sa môžeme podeliť. Orange predstavuje svoj vianočný spot

Nový spot k projektu Odpíšeme Ti s ambasádorom Jakubom Jablonským otvára mimoriadne dôležitú tému komunikácie rodičov s deťmi
Neprehliadnite

Jakub Jablonský opäť v role otca: V novom spote otvára citlivú tému komunikácie rodičov a detí