Z Vivy Metropol je od 5. júna Rádio Viva, známa značka sa tak po vyše troch rokoch vrátila do rozhlasového éteru. Pravda, nie už ako celoplošná stanica, ale ako projekt lokálneho rádia v Bratislave, ktorý realizuje spoločnosť Intersonic.

Rádio Viva má aj nový web na doméne Radioviva.sk ladený do žltej farby. Stanica aktualizovala aj svoje logo, ako slogan používa spojenie „Hráme samé hity“.

Konateľ spoločnosti Intersonic Ivan Lacho tvrdí, že ochrannú známku na názov „Rádio Viva“ sa mu po čase podarilo získať, čo je aj dôvod k návratu k tomuto názvu. „Rádio Viva je kratší názov, ktorým nás aj tak všetci volali. Slovo Metropol bolo len dočasným riešením, keďže sme nemali ochrannú známku na značku Rádio Viva,“ povedal pre web Rádiá.sk.

Podľa I. Lacha stanice nemení svoj formát, ktorý už nie je zameraný na oldies hity, ale hlavne na mainstreamové skladby – od starších hitov po súčasné, pričom obe skupiny majú zhruba rovnaké zastúpenie.

„Situácia sa od roku 2013, keď pôvodné Rádio Viva prestalo vysielať, výrazne zmenila. Máme tu dvojicu silných celoplošných oldies rádií - Vlna a Best FM. Takže nové Rádio Viva sa nevráti k tomuto formátu. Ten už je obsadený silnými frekvenciami a ešte finančné silnejšími vlastníkmi,“ načrtol I. Lacho.

Rádio Viva nemá ambíciu ísť s pokrytím mimo Bratislavy a okolia, proces by bol podľa I. Lacha dlhý a finančne náročný. Stanica získala frekvenciu 93,3 MHz v bratislavskom Ružinove. „Koordiunujeme Devínskú Novú Ves, Trnavu, Malacky, požiadali sme Radu o Senec. Ešte hľadáme riešenie pre údolia ako Karlovka, Mlynská dolina, Patrónka,“ uviedol I. Lacho pre Mediawatch.dog.

Momentálne vysiela stanica z dvoch bratislavských frekvencií – 94,9 MHz a 101,1 MHz s dosahom aj do okolia hlavného mesta, ako sú oblasti Malaciek či Pezinka.

Pôvodné Rádio Viva vysielalo do decembra 2013, o frekvencie prišlo za známych okolností. Celý balík napokon získala spoločnosť Corporate Legal, ktorá sa o ne uchádzala s projektom Inforádia. Napokon z neho bolo Rádio Vlna, formátované totožne ako kedysi Viva. Stanica patrí k investíciám skupiny J&T v mediálnom biznis, zastrešená je pod spoločnosť Radio Services, ktorá je súčasťou Joj Media House, a patria do nej aj Jemné a Anténa Rock. Reklamu firma predáva aj pre Europu 2.

Návrat Vivy Metropol k pôvodnej značke Rádio Viva kritizuje bývalý spoluzakladateľ pôvodnej stanice Dušan Budzák. Ten spolu s ďalšími spoluvlastníkmi pôvodnej Vivy spolupracoval s I. Lachom pri reštarte rádia v lokálnej podobe, no napokon sa ich cesty rozišli a majiteľ Intersonicu buduje stanicu vo vlastnej réžii.

D. Budzák sa ohradil proti formuláciám, že do éteru „sa vracia Rádio Viva“. „Ak by sa tak malo stať, čestne a spravodlivo, musel by som o tom ako jeden zo zakladateľov rádia Viva, jeho prvý predseda predstavenstva a ten, kto pre Vivu registroval logo a ochrannú známku niečo vedieť. Nehovoriac o dlhom boji za to, aby sme zabránili odcudzeniu rádia Viva,“ napísal.

„Musel by som byť informovaný o tom, že Intersonic, alebo pán Lacho slušným, etickým spôsobom nadobudol právo používať značku Rádio Viva. Zámerne sa vyhýbam právnemu aspektu, pretože uvažovať o dodržiavaní zákona v tomto štáte je zbytočné, to som si overil v prípade Vivy na vlastnej koži opakovane,“ tvrdí D. Budzák.

Spoluzakladateľ pôvodnej Vivy tiež nesúhlasí s tým, že by samotný projekt Vivy Metropol bol nástupcom Vivy. Podľa D. Budzáka názov Viva dali novej stanici, aby udržiavali povedomie o značke a dodatok „Metropol“ mal naznačovať, že nejde o Vivu v plnom formáte.

„Na vysielaní programu Viva Metropol sa Ivan Lacho nijako nepodieľal, dostával len odmenu za prenájom frekvencií. Aj preto, lebo profesionálne sme nezdieľali rovnaké názory. Viva bol a svojím spôsobom stále je jedinečný formát a pán Lacho tomu nerozumel, preto nemalo význam, aby sa angažoval v programe, navyše keď si to aj sám uvedomoval,“ tvrdí v širšej reakcii k návratu značky Rádio Viva D. Budzák. I. Lacho zatiaľ na jeho vyjadrenia nereagoval.