Slovenský rozhlas dnes spúšťa odkladanú kampaň na podporu nových digitálnych okruhov Rádio Klasika a Rádio Litera. Mediálne.sk o tom informovala Alexandra Štullerová Koreňová z Oddelenia pre styk s verejnosťou.
Marketingová podpora programových služieb bude prebiehať formou printovej inzercie a cross-proma na terestriálnych okruhoch Rádio Slovensko, Rádio Regina, Rádio Devín a Rádio_FM. "Súčasťou kampane budú aj štúdiové rozhovory venované Rádiám Litera a Klasika. Nové programové služby budeme, samozrejme, promovať aj na našom webe www.rozhlas.sk," dodala Štullerová Koreňová.
Printovému vizuálu Rádia Klasika dominujú ruky hrajúce pod rozhlasovým mikrofónom na strunový hudobný nástroj. Okruh má byť určený "pre všetkých, ktorí milujú vážnu hudbu". Rozhlas v inzeráte láka potenciálnych poslucháčov na symfonickú hudbu, klasickú hudbu, organové koncerty, koncertné programy a opery. Vyzýva ich, aby si Rádio Klasika naladili na webe www.rozhlas.sk alebo prostredníctvom satelitnej služby Skylink.
Obdobne koncipovaný je aj vizuál Rádia Litera, ktorý pod rozhlasovým mikrofónom zobrazuje stránky vylietavajúce z knihy. Stanica má byť "pre všetkých, ktorí radi počúvajú príbehy". Z obsahu vysielania sú spomenuté rozhlasové hry, rozprávky, čitanie na pokračovanie, poézia, eseje a fíčre.
Špecializované okruhy Klasika a Litera sa do éteru dostali v úplnej tichosti 15. júla 2009. Prvé promo aktivity na ich podporu mali pôvodne odštartovať 6. decembra 2009. Rozhlas ich však napokon odložil, keďže potreboval doladiť niektoré technické záležitosti.
Slovenský rozhlas sa v súčasnosti pripravuje aj na spustenie deviatej programovej služby Rádio Junior, ktorá bude zameraná na detského poslucháča. Štart je naplánovaný symbolicky na Medzinárodný deň detí - 1. jún 2010.
Novými okruhmi si chce SRo pripraviť pôdu na rozhlasovú digitalizáciu. Má totiž ambíciu byť inštitúciou, ktorá ju bude realizovať. Podľa zákona musí mať Slovenský rozhlas minimálne šesť programových služieb, z toho tri celoplošné.