Počnúc 2. aprílom dostalo vysielanie druhého najpočúvanejšieho komerčného rádia celkom nový šat. Nová zvuková grafika a jingle priniesli Fun rádiu zmeny obalu, výraznejšie sú však úpravy vo vysielaní, ktoré sa má viac zapáčiť širšej cieľovej skupine.

Fun Rádio cieli po novom aj na o čosi starších poslucháčov, pripúšťa v rozhovore pre Mediálne.sk generálny riaditeľ Patrik Ziman

Čo vás viedlo k aktuálnym programovým zmenám?
Predovšetkým sme sa snažili využiť potenciál trhu. V rámci toho sa pokúšame osloviť nielen našu pôvodnú skupinu mladších poslucháčov od 14 do 29 rokov, ale aj ďalších ľudí v produktívnom veku až do štyridsiatky. 

Šéf Fun rádia: Chceme osloviť aj starších

Orientáciu na starších poslucháčov potvrdzuje upravený playlist aj konzervatívnejšie, moderované denné vysielanie. Vypadol poludňajší mix hitov, pribudli spravodajské informačné bloky. Nestratilo Fun Rádio to, čím bolo rozpoznateľné?
Vychádzame z potrieb poslucháčov. Tomu zodpovedá najmä rozšírenie moderovaného priestoru, ktoré pribudlo od 10. do 15. hodiny cez pracovný týždeň a počas víkendov od ôsmej do šiestej. Čo sa týka hudby, je pravda, že sme zmenili stratégiu jej plánovania. V skutočnosti to ale opäť len reflektuje rozšírenie cieľovej skupiny.

Váš programový riaditeľ Rasťo Dutka spomínal podrobný poslucháčsky prieskum, ktorý vás takisto pri zmenách nasmeroval. Čo z neho hlavne vyplynulo?
Aj to, že jednou z najdôležitejších motivácií počúvania rádia je stále zábava. To náš teší, lebo z tých istých prieskumov zároveň vyplýva, že poslucháči nás v tomto smere vnímajú ako lídra na trhu, stanicu, ktorá ich môže prioritne zabaviť.

Päťhodinové denné vysielanie ste dali novému hlasu bez obáv?
Eva Blašková, ktorá blok moderuje, je síce nový človek v našom kolektíve, ale už prvé dni jej vysielania nás presvedčili, že sme sa rozhodli správne.

V sobotu a nedeľu sa moderátori prihovárajú poslucháčom po 10 hodín. Vystačíte si s terajším tímom?
Áno. Vo víkendovom vysielaní naďalej výrazne prevažuje podiel hudby. Chceli sme však, aby poslucháčov sprevádzal hlas moderátorov aj počas voľných dní a vo výsledku z toho bola príjemná kombinácia. Predbežne sa v rámci moderovania striedajú Zuzana „Cuco“ Nováková, Jaroslav „Jeremy“ Božek a Milan „Mimo“ Ambróz.

Šéf Fun rádia: Chceme osloviť aj starších

Ranná šou s Adelou a Sajfom štartuje po novom o hodinu skôr. Predpokladáme, že najmä z inzertných dôvodov.
Viac poslucháčov pre rannú šou je, samozrejme, hlavný dôvod. S tým súvisí zvýšená atraktivita pre obchodných partnerov.

Vo vysielaní ste informačný blok vrátane dopravných informácií združili o celej hodine a polhodine, teda v čase, keď ho vysiela aj konkurencia. Chceli ste sa v tomto smere dorovnať?
Získavanie poslucháčov v častiach, ktoré sú slabšie pokryté, musí ísť ruka v ruke s ostatnými prvkami. Úzke cielenie v skupine poslucháčov počty neprináša. Aj napriek náročným časom na trhu sme dospeli k tomu, že je potrebné zainvestovať plošne a posilniť viacero prvkov vo vysielaní. Z toho nám vyplynuli aj spomínané úpravy v časoch.

Prečo ste upustili od regionálneho dopravného servisu?
Neukázalo sa aktuálne, že ide o reálny benefit. Naopak, schopnosť živej konverzácie redaktora dopravného servisu s moderátormi dáva informáciám dušu a zmysel.

Plánujete aktuálne ešte ďalšie zmeny v programe? Prečo nedávno vypadla napríklad aj víkendová hitparáda dvadsiatky najlepších hitov?
Ako hovorím, sústreďujeme sa na to, čo je pre poslucháča najdôležitejšie. Ak by to v budúcnosti mala byť hitparáda, tak ju určite nasadíme.

V komunikácii ste prešli na nový claim „Funtastická hudba“. Neznamená to upustenie od vyzdvihnutia zábavy, väčší dôraz na hudbu a tým stratu niečoho, čo dlho patrilo k imidžu stanice?
Práve naopak, spojenie „funtastická hudba“ už vo svojej podstate obsahuje zábavu. Vnímame ju naďalej ako identifikátor stanice a súčasne jeden z našich najsilnejších atribútov. Veľa ľudí vníma Fun rádio ako synonymum zábavy, potrebovali sme ale posilniť aj vnímanie hudby.