Ako prvé sa od pondelka mení rádio Devín, ktoré dostalo novú zvukovú grafiku. Jej autorom je skladateľ Roman Ferianc. Novým hlasom stanice sa stal Vladimír Jedľovský, upútavkovým hlasom Lucia Vráblicová.

„Okruh poslucháčov verejnoprávnej inštitúcie je rôznorodý, preto programové nastavenie jednotlivých rádií aktuálne zohľadňuje široké spektrum záujmov a očakávaní verejnosti. To, čo novú kvalitu obsahu prirodzene zvýrazňuje a dotvára, je nový zvukový obal,“ povedal k zmenám riaditeľ programových služieb Slovenského rozhlasu Vincent Štofaník.

Ústredným sloganom rádia Devína bude krátke heslo „Vypnite“. Viaže sa k nemu viacero claimov, ktoré bude stanica zameraná prevažne na kultúru a umenie používať. Ich autorom je copywriter Róbert Bunča.

„V rádiu Devín nežijeme voľbami, nedotýkajú sa nás majstrovstvá sveta v hokeji, nepoznáme časové znamenia. Počúvame rádio Devín, aby sme po návrate do bežného sveta mohli zas naplno zapnúť. A práve to, čo prežívame pri počúvaní, nám pomáha orientovať sa v bežnej každodennosti,“ uviedla riaditeľka stanice Eva Reiselová.

Zmeny, ktoré sa dotkli rádia Devín, čakajú v krátkom čase aj dva najpočúvanejšie okruhy Slovenského rozhlasu – rádio Slovensko a Regina. Pripravuje ich Sekcia marketingu a komunikácie RTVS spolu s programovým manažmentom rozhlasu.

Marketingová stratégia pre rozhlasové okruhy má nielen definovať cieľové skupiny staníc, ale aj základnú hodnotu ich značiek či úpravu hudobného obalu. „Meníme zvukovú grafiku a v prípade niektorých rádií nastane aj zmena korporátnych hlasov. Snažili sme sa projekt realizovať v interných kapacitách RTVS,“ doplnila riaditeľka marketingovej sekcie Daša Matušíková.