Kampaňou mieni RTVS podporiť slovenskú hudobnú scénu a jej tvorcov. Rozhlas avizuje, že v utorok bude v reláciách Dobré ráno, Slovensko! na hlavnom okruhu, v predpoludňajšom Magazíne Rádia Regina Západ a v Rádiobudíkoch Rádia Regina Stred a Východ orientovaná hudobná dramaturgia výhradne na slovenských interpretov.
„Rádio Regina Západ vyspovedá v bratislavskom štúdiu od 10. hodiny dvoch hudobných hostí – Simu Martausovú a Jána Kurica. Okrem toho každá hodina utorkového vysielania v Rádiu Slovensko sa začne dvomi a od stredy (21. marca) do nedele (25. marca) jednou slovenskou pesničkou,“ informoval RTVS.
V prípade Rádia_FM bude iba slovenská tvorba znieť celý utorok od 6. do 18. hodiny. Rádio Devín vyhradí priestor pre domáce skladby v utorok od 7:00 do 10:00 a od 14:00 do 16:00.
Slovenský rozhlas chce odkomunikovať, že vo vysielaní dáva najväčší priestor slovenskej hudbe. RTVS k tomu zaväzuje aj platná legislatíva, ktorá od roku 2017 určila povinný podiel slovenských hudobných diel vo verejnoprávnom rádiu na minimálne 35 percent, pričom pri napĺňaní kvóty sa zohľadňuje len čas od 6. do 24. hodiny, reálne je tak podiel slovenských piesní ešte o niečo vyšší.
RTVS požiadala licenčnú radu o výnimku z kvót pre svoje okruhy Rádio Devín, Rádio Patria a Rádio Pyramída. Prvé dva dostali úplnú výnimku, Pyramída len z povinnosti hrať v rámci slovenských songov 20 percent „nových“ skladieb, tie piesní nie starších ako päť rokov.
„Všetky rozhlasové programové služby RTVS venujú domácej hudobnej scéne veľkú pozornosť a kampaňou Sme naladení na slovenskú hudbu to chceme zdôrazniť,“ vysvetľuje riaditeľ Sekcie rozhlasových služieb SRo Michal Dzurjanin.
RTVS pripomína, že v prípade Reginy kvótu dobrovoľne prekračuje a podiel slovenských skladieb predstavuje zhruba 50 percent. Domácej hudbe sa rozhlas venuje tiež v reláciách Naša hudba a Naša hudba naživo. RTVS ako svoj príspevok k podpore domácej tvorby pripomína aj súťaže Radio_Head Awards či Košický zlatý poklad. „Veľmi si želáme, aby tieto naše aktivity verejnosť poznala, vnímala a podporovala,“ doplnil M. Dzurjanin.
Do kampane „Sme naladení na slovenskú hudbu“ sa zapojilo viacero osobností, sú medzi nimi napríklad Kristína, Mária Čírová, Janko Lehotský, Pavol Hammel, Mário „Kuly“ Kollár, Adam Ďurica, Ondrej Kandráč, Soňa Horňáková, Peter Lipa, Adriana Kučerová, Vec, Billy Barman, Tolstoys či dirigent Adrian Kokoš. Interpreti sa objavujú jednotlivo v spotoch RTVS.