Rádio Viva dosiahlo v aktuálnej vlne prieskumu MML-TGI počúvanosť na úrovni 3,8 percenta a obsadzuje piatu priečku medzi komerčnými stanicami. Chváli sa však historicky najlepším výsledkom počúvanosti v Bratislavskom kraji, ktorý sa mal vyšplhať až na 13 percent. Na výsledky poslednej vlny MML sme sa pýtali šéfov a manažérov rádií. Ich odpovede zverejňujeme na Mediálne.sk postupne.
"Je to dôkaz, že aj bez „naformátovania“, sú naši hudobní a programoví ľudia schopní konkurovať a osloviť tých najkvalitnejších poslucháčov v Bratislavskom kraji," povedal pre Mediálne.sk generálny riaditeľ Rádia Viva Martin Hoffman, ktorý sa do funkcie vrátil po polročnom pôsobení v reklamnej agentúre Creative Department.
Cieľom Vivy je podľa Hoffmana dosiahnuť obdobnú počúvanosť vo všetkých krajoch Slovenska. "Vždy lepšie neskôr, ako vôbec a pri optimálnom nasadení všetkých prostriedkov do dvoch rokov," plánuje.
V rozlete doposiaľ stanici bránili obmedzené financie, ktoré jej nedovolili investovať výrazne do programu ani do technológii. "Prioritou minulého obdobia bol viac obchod ako program a marketing, aj z toho dôvodu, že nie je tak drahý. Toto rozhodnutie sa ukázalo ako správne a tržby v tomto roku napriek kríze zaznamenajú viac ako 10-percentný nárast oproti minulému roku," zhodnotil Hoffman.
- Aktuálne výsledky počúvanosti: Fun Radio na historickom vrchole počúvanosti, doťahuje sa na Rádio Slovensko
- Prehľadne a pokope: Rádiá v Grafoch a tabuľkách na Mediálne.sk
Po splnení tejto úlohy má Viva na budúci rok naplánované nové priority. "V najbližšom období nás čakajú veľké výzvy a ako vždy, aj teraz vidíme našu budúcnosť veľmi optimisticky. Sústredíme sa na zdokonalenie programu, ako aj zlepšenia technického stavu našej siete. Plánujeme investovať do talentu aj know-how. Budúci rok bude jednoducho skvelý," myslí si Martin Hoffman. "Hráme s kartami, aké sme dostali a nesťažujeme sa. Pokorne čakáme na našu šancu a tešíme sa, že môžeme hrať v Premier League aj keď zatiaľ nepatrime do Big Four," uzavrel.
Viva od septembra postupne nasadzuje do vysielania nové programové prvky, ktoré si testovalo priamo na poslucháčoch ešte pred letom. Zmeniť sa mala aj zvuková grafika, rádio však napokon od tohto kroku bez udania dôvodu upustilo. Viac informácií.
Rádio Viva (3,8 % / 169-tisíc) si po troch vlnách kontinuláneho poklesu prvý raz polepšilo. Počúvanosť mu stúpla o 0,5 percentného bodu, čo predstavuje prírastok 23-tisíc poslucháčov. Medziročne si pohoršilo o dve desatiny percentného bodu. Prehľad výsledkov aktuálnej spojenej vlny MML.
Už odpovedali:
- Rádio Expres: Okrem nás a Fun Radia všetci blúdia v tme
- Fun Radio: Rekord sme očakávali
- Rádio Okey: S číslami nie sme spokojní
- Slovenský rozhlas: Sme spokojní, mapovacia štúdia pomohla
- Jemné Melódie: Výsledky nás nepotešili