Inciátorom zmeny bol po nástupe do funkcie šéfdramaturga Milan Urbaník. Ako priblížil, nová vizualizácia korešponduje s obsahom hovoreného slova v Rádiu Slovensko a s jeho playlistom.

Grafika je štruktúrovaná podľa časti dňa, špeciálna je pre rannú šou „Dobré ráno, Slovensko“, Zelenú vlnu, športové spravodajstvo, počasie, krátke správy a používať sa bude niekoľko foriem hudobných predelov, informuje RTVS.

Symfonické varianty budú poslucháči počuť v rannej šou v pracovné dni, pred krátkymi správami a zvukovým znamením. Nahrávali sa v štúdiu Slovenského rozhlasu, popové a spievané popové verzie vo viedenskom štúdiu Soundfeiler.

„Každá zvuková grafika má svoju životnosť, preto prichádzame s novou, modernou, ktorá reflektuje súčasnú dobu. Celý proces tvorby a výsledok sú veľmi pozitívne, pretože je vždy radosť pracovať s tímom profesionálov, čo, verím, ocenia aj poslucháči Rádia Slovensko,“ dodal riaditeľ Sekcie marketingu RTVS Richard Jajcay.

„Výroba zvukovej grafiky bola pre mňa výnimočným zážitkom, a to ich už mám za sebou niekoľko. Samozrejme, mimoriadnym plusom bolo pôsobenie Symfonického orchestra Slovenského rozhlasu, ktorý znie v tomto zvukovom obale grandiózne,“ uviedol M. Urbaník.

Novinkou je tiež slogan – „Rádio Slovensko, každým slovom vyladené“, ktorý vznikol na základe výsledkov prieskumu. „Opäť sa potvrdilo, že Rádio Slovensko je jediné rádio na Slovensku, v ktorom je slovo rovnako dôležité ako hudba. Je jediné z mainstreamových rádií, ktoré nie je prísluchové, ale posluchové,“ vysvetlil R. Jajcay.

K celkovému zvukovému obalu patrí aj nový staničný hlas. Je ním herec Tomáš Palonder, ktorý nahradil svojho kolegu Jána Galoviča.

RTVS bude postupne pokračovať v zmene zvukovej grafiky ďalších rozhlasových programových okruhov – Rádia_FM, Rádia Regina a Rádia Devín.