Digital audio je audio reklama odvysielaná poslucháčom, ktorí počúvajú rádio alebo podcasty online, prípadne si ich stiahnu do počítača alebo smartfónu.
„Výhodou digital audia je, že sa dá presne zacieliť na zákazníka a klient má po skončení kampane merateľné výsledky. Marketéri tak budú mať ďalšiu možnosť, ako osloviť zákazníkov, ktorí sú stále viac online. Zároveň vidíme, že programatický nákup narastá obrovským tempom, preto v tejto oblasti vidíme veľký potenciál,“ uviedla Lenka Čamborová, obchodná riaditeľka Expresu.
Digital audio zasiahne používateľa tam, kde display reklama potrebuje obrazovku. Možnosťou cielenia na používateľa môže klient personalizovať spot, ktorým chce poslucháča osloviť a zvýšiť tak jeho účinok. Táto forma reklamy navyše nie je blokovaná adblockom.
Nákup tohto reklamného formátu Rádio Expres plánuje poskytnúť nielen programaticky, ale aj priamo pre všetkých klientov, ktorí oň budú mať záujem.
Programatický nákup reklamy rastie na slovenskom trhu rýchlym tempom, podľa IAB Slovakia v prvom polroku bol rast tohto segmentu 43-percentný v porovnaní s predchádzajúcim obdobím.
Expres je dlhé roky najpočúvanejšou stanicou na Slovensku. Podľa prieskumu MML-TGI agentúry Median SK ho v prvom polroku tohto roka počúvalo denne 839-tisíc ľudí.
Podľa AIMmonitoru má aj najviac reálnych používateľov na svojom webovom streame, zároveň je najpočúvanejšou stanicou aj cez aplikáciu Radia.sk.
Expres uvádza zvyšujúci sa záujem aj pri svojich podcastoch – počas októbra mal byť na úrovni sto percent v porovnaní s mesačnou štatistikou za tretí kvartál tohto roka.