Rádio Expres uskutočnilo od pondelka významné zmeny vo svojej programovej štruktúre a moderátorskom obsadení. Novú podobu dostala aj ťažisková ranná šou Hemendex. V rámci marketingových aktivít sa trhový líder pripomína novým televíznym spotom.
Po letnej prestávke sa už za mikrofón rannej šou Hemendex nevrátil Ivan "Binďo" Bindas. Jej moderovanie v čase od 06:00 do 09:00 prevzali Juraj Sabo a Ivana Brhlovičová (na snímke), ktorá sa do rádia vrátila po materskej dovolenke. Úvodnou hodinou medzi 05:00 a 06:00 sprevádzajú Juraj Sabo a Juraj Hrnčírik, ktorí v minulosti moderovali retro program Bumerang, hudobný špeciál Stroj času a uplynulú sezónu sobotnú rannú šou. Bindas sa stal moderátorom Hemendexu pred rokom, kedy šou opustila dlhoročná dvojica Dodo Kuriľák a Noro Dolinský.
Medzi 09:00 a 10:00 nasadil Expres nový nemoderovaný hudobný špeciál Expres Selection. "Má ambíciu prinášať každý deň špeciálnu ‚ručne vyberanú‘ zostavu piesní, ktoré v tejto podobe a zostave nie je možné v našom vysielaní počuť a má za cieľ vytvoriť‚ oddychovú zónu‘ medzi rannou šou plnou hovoreného slova a informácií a predpoludňajšou šou," vysvetlil pre Mediálne.sk programový riaditeľ Rádia Expres Ivan Antala.
Od 10:00 do 13:00 vysielanie pokračuje blokom Expres Hity Nonstop, pri ktorého moderovaní sa striedajú Martina Žikavská a Marián Staráček. V mierne pozmenenom čase od 13:00 do 16:00 ostáva zachovaný formát Made In Wallner s moderátorom Andrejom Wallnerom.
Ďalšou výraznou novinkou je nasadenie novej popoludňajšej šou Domov s Dodom a Monou v čase medzi 16:00 a 20:00. "Dodo Kuriľák bol dlhé roky hlasom Hemendexu a Moniku Zázrivcovú zas môžu poslucháči poznať ako hlas nášho Dopravného servisu či z hudobného špeciálu Expres Music Show. Počas leta si úspešne odskúšali spoločné moderovanie a v novej sezóne majú za cieľ stať sa dvojicou, ktorú si budú poslucháči spájať s takou príjemnou činnosťou, ako je odchod domov z práce či príchod domov po škole," pokračuje Antala. V pondelky a piatky moderujú šou spoločne, v ostatné pracovné dni sólovo.
Pracovnými večermi v čase 20:00 až 24:00 a sobotnou rannou šou v novej sezóne sprevádza doterajší hlas Hemendexu Ivan "Binďo" Bindas. Zachovaná ostáva hitparáda Expres Music Show a v nedeľu medzi 08:00 a 10:00 Expres nasadí šou Do trojky s Mačom a Mišom s moderátormi Marekom Matušicom, Michalom Račkom a ich hosťom.
Z éteru tiež po uskutočnených zmenách zmizlo viacero hlasov, napríklad Juraja Turisa, Tatiany Timkovej, Adriana Repčoka či Richarda Dedeka. "Pokiaľ ide o mená a hlasy, ktoré už z éteru nezaznejú, tak tie súvisia jednak s práve spomínanými programovými zmenami, ale tiež s organizačnými zmenami, ktoré v Rádiu Expres prebehli počas leta 2011," vysvetlil Antala.
Podľa posledných výsledkov prieskumu MML-TGI agentúry Median SK (spojené dáta za prvý a druhý kvartál 2011) Rádio Expres „počúvalo včera“ 19,3 percenta respondentov vo veku 14 až 79 rokov (zodpovedajúcich 868-tisíc poslucháčom). Expres klesol na 19,1 percenta už v poslednej vlne, predtým sa držal stabilne nad 20-percentnou počúvanosťou od roka 2006. V prvom polroku 2010 dosiahlo rádio 21,1-percentný výsledok.
"Pokiaľ ide o vývoj počúvanosti, tak tá má samozrejme svoj vplyv na mnohé organizačné či programové rozhodnutia každého rádia a Rádio Expres je od začiatku známe tým, že prieskumy hrajú dôležitú úlohu v našom rozhodovaní. Ak by sme vsak za ukazovateľ spokojnosti poslucháčov s programom brali parameter TSL – teda množstvo priemerného času stráveného počúvaním rádia, tak sme z tohto pohľadu mimoriadne spokojní s tým, ako sa naše čísla vyvíjajú," uzavrel Ivan Antala. Podľa aktuálneho prieskumu MML-TGI má Radio Expres priemerný čas počúvanosti 184,5 minúty, Rádio Slovensko 167,4 minúty, Fun rádio 160,7 minúty a Jemné Melódie 148,6 minúty.
So štartom jesennej štruktúry Expres nasadil do televízií nový reklamný spot, v ktorom po približne roku opäť použil svoje kreslené promo postavičky. V novom spote sú "účastníci veľkej párty a DJi." Krátka 10-sekundová reklama vznikla v spolupráci s agentúrou MUW Saatchi & Saatchi, hudbu pre ňu zložila skupina AMO.