Rádio Expres má už vyše roka internetového súrodenca s názvom Chillibeat. Vysiela z jeho priestorov, internetová doména www.chillibeat.sk je registrovaná na licencovanú spoločnosť D.Expres, no oba projekty sa k sebe verejne nehlásia.
"Chillibeat nie je internetový stream Rádia Expres. To je základný rozdiel oproti konkurenčným rozhlasovým staniciam. Chillibeat je samostatne naformátované internetové rádio," povedal pre Mediálne.sk Martin Inger, ktorý má v rámci Expresu projekt na starosti.
Internetové rádio so sloganom "freaky like me" začalo vysielať minulý rok cez leto. "Začiatkom júla 2011 sme spustili skúšobný, čisto hudobný stream, ktorý sa dal počúvať na našej webovej stránke www.chillibeat.sk. Neskôr sme vytvorili prehrávač na facebookovej stránke rádia a začali sme aj tam rozširovať našu hudbu. V súčasnosti sme poslucháčom dostupní takmer všade, ak tam je internet, prostredníctvom aplikácie, ktorú si môžu stiahnuť do svojich smartfónov," rekapituluje Inger doterajšiu existenciu Chillibeatu.
Zdroj: Chillibeat
Čisto hudobný obsah vysielania Chillibeat neskôr doplnil o moderované relácie. Tematicky sú zamerané na mladých poslucháčov a ich životný štýl. "Prevádzku rádia Chillibeat momentálne zabezpečuje približne 20 „nadšencov“. Sú to mladí ľudia, ktorí milujú hudbu a prácu v rádiu. Vo svojom voľnom čase venujú energiu pre niečo, čo ich neskutočne baví," vysvetlil Inger.
Hudobný formát Chillibeatu je CHR (Contemporary Hit Radio). "Hráme nové a progresívne piesne svetových rebríčkov. Dalo by sa povedať, že vyberáme to, čo udáva v zahraničí trend. Naším cieľom je zameriavať sa na mladých ľudí, ktorí žijú v mestách a majú radi populárnu hudbu rôznych žánrov," priblížil Inger.
Chillibeat chce hrať iba najnovšie hudobné novinky, ktoré nie sú staršie ako jeden rok. Z hudobných štýlov preferuje R'n'B, Hip-hop, Rock a Dance. "Oproti konkurencii máme užšiu cieľovú skupinu a vďaka tomu sa môžeme presnejšie držať nami zvoleného formátu CHR," podotkol.
Propagáciu Chillibeatu zameriava trhový líder medzi rádiami prevažne na sociálne siete. "Pre nás je efektívnejšie prezentovať sa našim potenciálnym poslucháčom na internete ako napríklad prostredníctvom printu alebo televízie. Na sociálnej sieti určite vieme presnejšie priniesť „dobrú hudbu k správnym ľuďom“, ktorí ju jednoducho majú radi a chcú ju počúvať," vysvetlil šéf projektu. "Momentálne však pripravujeme aj iné formy propagácie. Chceli by sme vyraziť za poslucháčmi do ulíc a verím, že sa nám to podarí už čoskoro," dodal.
Expres chce naďalej rozširovať poslucháčsku základňu Chillibeatu. "Zatiaľ si nás ľudia môžu vypočuť prostredníctvom internetového streamu a na svojom smartfóne cez aplikáciu rádia Chillibeat. Uvidíme, aké budú možnosti v budúcnosti, momentálne sme veľmi spokojní. Neustále sa snažíme napredovať a ja som rád, že sa nám to darí," uzavrel Martin Inger.