Spoločnosť Intersonic, ktorá  v bratislavskom regióne prevádzkovala neveľmi známe Superádio, vtedy ohlásila, že sa zmení Vivu s prívlastkom Metropol – s rovnakým formátom aj viacerými pôvodnými moderátormi z pochovaného rádia.

„Nejedná sa o obnovenie vysielania rádia Viva. Jedná sa o nový projekt metropolitného rádia, aké Bratislava nemá,“ uviedol vtedy konateľ Intersonicu Ivan Lacho. Na otázku spolupráce s pôvodnými prevádzkovateľmi Vivy I. Lacho uviedol, že v jeho spoločnosti k žiadnym vlastníckym zmenám a predajom podielov nedochádza. „Ničoho sme sa nezriekli. Je to naše rádio.“

Ako si všimlo Mediálne.sk, pôvodní zakladatelia Vivy - Milan Kodaj, Robert Bartoš a Dušan Budzák - majú naďalej vplyv aj na chod Vivy Metropol.

Milan Kodaj je generálny riaditeľ Vivy Metropol a zároveň majiteľ firmy Radio Production House, v ktorej si „spoločnosť Intersonic objednáva výrobu a prevádzku pre svoje rádio,“ spresnil pre Mediálne.sk M. Kodaj. Vo firme, ktorá je zároveň media representative Vivy Metropol, pôsobia aj R. Bartoš a D. Budzák.

Eseročka Radio Production House (do júla 2012 fungujúca pod názvom RE/MARK) vznikla ešte začiatkom roka 2011, teda v čase, keď pre komplikácie s veriteľmi chod rádia Viva už nezabezpečovala firma držiaca licenciu (Rádio Viva, a. s.), ale Viva Production House. Tá sídli na rovnakej adrese ako Radio Production House.

Čo sa bude diať s frekvenciami pôvodnej Vivy, je stále neisté - frekvencie síce opakovane vyhrala neznáma firma Corporate Legal, no pre opatrenie Najvyššieho súdu z decembra 2013, ktorý odložil vykonateľnosť rozhodnutia, nemôže na frekvenciách až do definitívneho rozhodnutia vysielať nikto. 

Spory o čísla

Viva Metropol, patriaca Intersonicu, už síce nemá na krku veriteľov na čele s Vladimírom Poórom z éry rádia Viva, no aj tejto stanici sa vyhrážajú súdmi, dokonca z radov rozhlasového biznisu. Žalobu za nekalú súťaž zvažuje rádio Expres, ktoré má výhrady voči tvrdeniam Vivy Metropol v cenovej ponuke zasielanej potenciálnym inzerentom.

Stanica pri komunikácii s obchodnými partnermi operuje s prieskumom, podľa ktorého je Viva najpočúvanejším rádiom v Bratislavskom kraji, Expres je podľa týchto čísel až tretí, za Fun rádiom.

Poradie Expresu síce potvrdzuje aj všeobecne akceptovaný prieskum počúvanosti MML-TGI agentúry Median SK (ktorý zástupcovia Vivy v minulosti spochybňovali), no čísla Expresu sú v prieskume pre Vivu Metropol o niekoľko desaťtisíc poslucháčov nižšie ako v MML. Tento prieskum naopak zatiaľ nezachytáva Vivu Metropol, ktorá je podľa vlastného prieskumu stanice údajne jasný líder v bratislavskom regióne.

Zber dát pre daný prieskum Vivy Metropol realizovala firma Dataset, o ktorej nie sú verejne dostupné informácie. Kontrolu a analýzu dát mala naopak na starosti známa agentúra TNS Slovakia.

Po tom, čo sa ozval Expres sa ozval s výhradami voči prieskumu Vivy Metropol. TNS sa podľa stanoviska, ktoré pre Mediálne.sk poskytol Expres, od prieskumu dištancovala s tvrdením, že pri zbere dáta boli zistené „pomerne závažné nedostatky“. TNS preto neprebrala garanciu a zodpovednosť za kvalitu a správnosť dát. V stanovisku tiež tvrdí, že informácie o spolupráci s TNS mali byť zverejnené bez autorizácie a napriek písomnému nesúhlasu.

/Oprava: Ako uviedol riaditeľ TNS Ivan Šimek, zástupcom rádia Viva Metropol oznámil, že agentúra sa nepodpíše pod dáta prieskumu, o týždeň skôr než rozhlasová stanica rozposlala ponuku mediálnym agentúram./

M. Kodaj z Vivy Metropol naopak tvrdí, že všetky zistené nedostatky boli odstránené. TNS mala pre rádio uviesť: „Problém bol vyriešený rýchlo...takže timing nebude ohrozený.“ TNS mala podľa Vivy Metropol tiež odsúhlasiť, že bude spájaná s výsledkami prieskumu ako firma, ktorá vykonala analýzu dát zbieraných firmou Dataset. Spoločnosť TNS Slovakia nereagovala na otázku Mediálne.sk, v čom mali spočívať nedostatky pri zbere dát.