Radio Services sa aj týmto spôsobom snaží presvedčiť zadávateľov o efektívnosti reklamy v rádiu. Klientom zmeria výsledky kampane a podľa toho sa určí jej cena. Nie však podľa nárastu objednávok produktu či obdobnej konverzie, ale podľa spomínanej metriky rastu online trafficu na webe zadávateľa.
Ešte pred spustením kampane klient dodá čísla návštevnosti svojej webstránky, prípade ju cez Google Analytics zistí Radio Services. Zadávateľ si potom na web pridá unikátny kód, pomocou ktorého sa určia výsledky kampane.
Klient zaplatí, len ak návštevnosť jeho webu stúpne. Konkrétne parametre súvisu nárastu webovej návštevnosti a ceny kampane skupina neuvádza.
Balík biznis zahŕňa 140 desaťsekundových sponzorských odkazov nasadzovaných počas dvoch týždňov spravidla po programových upútavkách.
„Rozhodli sme sa pripraviť našim obchodným partnerom a novým klientom niečo, čo budú považovať za naozaj efektívny nákup, to znamená, že reálne si odmerajú účinnosť a až na základe nárastu návštevnosti na svojich stránkach zaplatia,“ hovorí obchodný riaditeľ Radio Services Denis Roman.
„Takisto chceme poukázať na efekt Call to Action, ktorý je neodmysliteľnou súčasťou každej rozhlasovej kampane i v synergii s online,“ dodal.
V období od októbra do decembra predáva Radio Services reklamu na svojich staniciach po novom so sezónnou prirážkou na úrovni 10 percent. Od septembra zároveň skupina dvíhala cenu reklamy, čo spôsobila najmä úprava cien inzercie v Rádiu Vlna, ktoré si medziročne zvýšilo počúvanosť aj v súvislosti s dokončením celoplošného pokrytia.
Radio Services zahŕňa štyri stanice z top desiatky najpočúvanejších – trhovú štvorku Jemné, päťku Europa 2, sedmičku Rádio Vlna a deviatku Rádio Anténa Rock. Ich kumulatívny trhový podiel v univerzálnej cieľovke všetkých poslucháčov bol podľa agentúry Median v prvom polroku 24,7 percenta. Do skupiny patrí aj detské internetové Rádio Žofka.
Skupina Radio Services patriaca pod Joj Media House (TV Joj, Akzent BigBoard) za vlaňajšok vykázala tržby 3,7 milióna eur, pričom tie nezahŕňajú len príjmy z predaja reklamy, ale aj ďalšej činnosti.