Obchod Antény a Jemných bude riadiť posila od konkurencie

Denis Roman Zdroj: Radio Services

„Hľadali sme človeka, ktorý dobre pozná slovenský rádiový trh a dokáže ešte viac využiť potenciál oboch rádií. Zdravá konkurencieschopnosť nás núti stále prinášať nové produkty a vyššiu efektivitu pre našich klientov, čo sa nám darí a posúva nás ďalej. Nový obchodný riaditeľ dostáva jasné zadanie a podporu vedenia v dosahovaní našich cieľov,“ povedal generálny riaditeľ Jemných Tomáš Kapusta.

D. Roman bol v Europe 2, patriacej do portfólia spoločnosti Lagardère Active, sales directorom. Začínal ešte u predchodcu – v rádiu Okey, do ktorého nastúpil v novembri 2008.

Europa 2 od marca tohto roka predáva reklamu spoločne s Fun rádiom, obe stanice zastrešuje pri predaji komerčného priestoru Fun Media Group. Jej riaditeľkou je Miriam Kittler.

K podobnému kroku pristúpili v júli tohto roka aj rádio Anténa a Jemné, z pohľadu počúvanosti a trhového podielu menšie stanice. Radio Services (do 27. júna eseročka Jemné melódie) ako media representative zastupuje od 18. júna predaj inzertného priestoru aj v prípade rádia Anténa, ktoré tak už samostatne neobchoduje so svojím reklamným časom. Cez spoločnosť stanice spolupracujú aj pri výrobe programu a marketingu. 

Obe rádiá majú k sebe blízko aj čo sa týka vlastníckej štruktúry, hoci obe stanice to oficiálne odmietajú. Majiteľom rádia Anténa sa nedávno stal Peter Korbačka, ktorý dlhé roky spolupracuje s finančnou skupinou J&T, je predseda predstavenstva developerskej spoločnosti J&T Real Estate.

Jemné ešte v marci tohto roka prevzal Michal Holík. Ten bol v minulosti manažérom viacerých firiem patriacich k investíciám J&T. V súčasnosti je konateľom spoločnosti Condorum, ktorá kúpila maloobchodné siete Terno, Moja Samoška a Hypernova. Do portfólia investícií J&T patrí aj spoločnosť Joj Media House, medzi ktorej aktivity na mediálnom trhu patrí televízia Joj.

Od spolupráce pri predaji reklamy si obe rádiá sľubujú zvýšenie objemu predaného priestoru vzhľadom na odlišné cieľovky staníc a možnosť kombinovaných kampaní.

Jemné sa po repozicioningu, ktorý v júli uviedla kampaň, profilujú ako „príjemné“ rádio so zameraním na hudbu 80. a 90. rokov. Anténa zas uvádza, že hrá „najväčšie slovenské a svetové hity“.