Fun rádio oznámilo v tlačovej správe, že spolupráca Fun Media Group s RegioMedia pri zabezpečovaní predaja reklamného priestoru sa skončí k 1. máju.
V tom istom čase poslala správu médiám aj RegioMedia, už v mene novej majiteľky Miriam Kittler, bývalej šéfky obchodu Fun rádia, z ktorého odišla vlani po deviatich rokoch na pozícii. RegioMediu kúpila od Rudolfa Kuzma, bývalého obchoďáka Fun rádia na východe. Podľa obchodného registra vlastní spoločnosť od 7. marca tohto roka.
M. Kittler tvrdí, že Fun Media Group ponúkla možnosť pokračovať, ale kolegovia sa k ďalšej spolupráci podľa nej nevedeli jednoznačne vyjadriť. „Preto som túto zmluvu vypovedala. Navyše si myslím, že v poslednom období neprinášala spolupráca ani jednej strane očakávaný finančný efekt. Reklamný priestor regionálnych rádií pre nadregionálnych klientov, štátne inštitúcie, reklamné a mediálne agentúry, tak bude po tomto dátume predávať výhradne RegioMedia,“ uviedla M. Kittler, podľa ktorej RegioMedia v krátkom čase zverejní novú obchodnú stratégiu a cenníky.
Fun rádio uvádza, že sa bude zameriavať na prepojenie rozhlasovej stanice s webom a sociálnymi sieťami. „Tento model chceme naďalej rozvíjať a poskytovať ho našim klientom za účelom dosiahnutia čo najlepších výsledkov jednotlivých reklamných kampaní,“ povedal Martin Lukáček, obchodný riaditeľ Fun Media Group.
Fun Media Group predávala reklamu na menších staniciach od júna 2015. Aktuálne to boli stanice Rádio Best FM, Rádio Lumen, Rádio Rebeca, Rádio Beta, Záhorácke rádio, Sky Rádio, Rádio Kiss, Rádio Sity, Rádio Frontinus a Rádio Liptov. Tieto stanice mali kumulatívnu počúvanosť do dvoch percent. Samotné Fun rádio sa pohybuje okolo 11 percent v parametri dennej počúvanosti v najširšej cieľovke 14 – 79.
Fun rádio okrem pribratia regionálnych staníc rozšírilo v predošlých rokoch práve online portfólio, keď nakúpilo a redizajnovalo weby ako Profutbal.sk, Hokej.sk, F1.sk, beauty.sk, mobil.sk a ďalšie. V zálohe má aj doménu Spravy.sk, kde plánuje plnohodnotný spravodajský projekt.
V januárovom rozhovore pre Mediálne.sk sa šéf Fun rádia Rastislav Dutka vyjadril k ďalšej spolupráci s menšími stanicami neurčito. „Isté je, že nám to prináša výhody aj nevýhody, ale momentálne je to status quo a do budúcna uvidíme,“ povedal s tým, že by si ale vedel predstaviť aj programovú spoluprácu s menšími rádiami, čo by mohlo ich pozíciu posilňovať.
M. Kittler sa po odchode z Fun rádia venuje vlastným aktivitám, má svoje firmy Media Makler, Rádio Makler a spomínanú RegioMediu. V prvých dvoch sa venuje konzultantskej činnosti, mediálnym kampaniam, projektom v online, ale aj predaju reklamy v regionálnych televíziách a dedinských rozhlasoch, hovorila v nedávnom rozhovore pre MediaGuru.cz.
Svoj odchod z Fun rádia vysvetľovala M. Kittler vlani v septembri práve potrebou venovať sa vlastným aktivitám a prospešnejšia chcela byť „viac zvonku ako zvnútra“. Pre MediaGuru dodala, že z jej pohľadu už Fun rádiu odovzdala všetko a chcela dať priestor niekomu novému.