Jemné oslávili 10. narodeniny, vo vysielaní pribudne známy hlas

Adriana Poláková Zdroj: TV Markíza

Jemné v pondelok hrali len skladby ostatnej dekády, moderátori v štúdiu privítali Evu Pribylincovú, Katarínu Brychtovú, Martina Chynoranského či Adrianu Polákovú, ktorá bude opätovne súčasťou moderátorského tímu stanice.

A. Poláková dostane v rádiu pravidelný sobotný formát. Stanica o ňom zatiaľ nepovedala viac, vysielať sa bude každý týždeň dopoludnia, prvý raz 28. mája. A. Poláková je aj tvárou TV Markíza, pre ktorú moderuje ranný magazín Teleráno. Moderátorka účinkuje aj v kampaniach reťazca Lidl. 

Rádio Jemné začalo vysielať o polnoci 8. mája 2006. Vzniklo zosieťovaním viacerých regionálnych rádií do programovej siete b1, z ktorej sa stali Jemné melódie, a to v rozpore s pôvodným prísľubom vlastníkov licenčnej rade, ktorá nepočítala so vznikom novej celoplošnej stanice. Zakladateľmi projektu boli Martin Lengyel, Vladimír Kulich a Ladislav Rehák.

V súčasnosti patrí stanica do skupiny Radio Services, zaradenej v štruktúre spoločnosti Joj Media House, zastrešujúcej mediálny biznis skupiny J&T. Tá sa do rádia dostala v marci 2014, keď 100-percentný podiel v akciovke Harad vlastniacej rádio cez firmu Tam Art Productions, ktorej patrí licencia, prevzal podnikateľ a bývalý manažér J&T Michal Holík. Ten ho kúpil od L. Reháka, ktorý oficiálne v orgánoch nefiguroval ešte od roku 2006.

M. Holík do februára tohto roka vlastnil trojicu reťazcov Terno, Moja Samoška a Hypernova, oficiálne cez spoločnosť Condorum, ktorej polovičným majiteľom bola Holíkova firma Filament sídliaca na Cypre. Tá je aktuálne jediným vlastníkom Tam Art Productions.

Z pôvodnej akciovky Harad vznikla spomínaná spoločnosť Radio Services, ktorá sídli na rovnakej adrese ako TV Joj. Predsedom jej predstavenstva je rovnako ako v Joj Media House Richard Flimel. V dozornej rade sú finančný riaditeľ TV Joj Mojmír Mlčoch, obchodný riaditeľ Martin Heržo a programový šéf Roland Kubina. Okrem Jemných skupina zahŕňa Rádio Anténa Rock, Rádio Vlna a internetové rádio Žofka. Predaj reklamy zastrešuje od tohto roka aj pre Europu 2.

Jemné sú dlhodobo štvrtou najpočúvanejšou stanicou na Slovensku za Rádiom Expres, Rádiom Slovensko a Fun rádiom. Podľa prieskumu MML TGI agentúry Median za 3. a 4. kvartál minulého roka stanicu denne počúvalo 341-tisíc poslucháčov, čo zodpovedalo počúvanosti 7,6 percenta (medziročný pokles o 0,7 percentuálneho bodu).

Jemné začínali pred desaťročím ako stanica zameraná primárne na ženskú cieľovku. To si stanica s formátom soft AC udržala, hoci v lete 2014 ohlásila repozicioning a snahu zaujať širšiu skupinu poslucháčov. Súčasťou zmien bol aj rebrandning z Jemných melódií na Jemné, nové logo a odklon od ružovej k zelenej farbe. Do playlistu už skôr pribudli okrem pomalších skladieb aj rýchlejšie a novšie songy.