Fun rádio po dlhšej prestávke pokračuje v tradícii atypických B2B aktivít. Nová kampaň má formu súťaže a sprevádza ju headline "Otestujte Fun rádio".
Do súťaže sa môžu zapojiť všetky firmy, ktoré za posledných 24 mesiacov nemali objednanú reklamu vo Fun rádiu a na webe www.funradio.sk. Stanica následne na jeseň vyžrebuje jedného výhercu, ktorému poskytne reklamu v hodnote 20-tisíc eur bez DPH a deväť výhercov, ktorým venuje inzertný priestor v hodnote 10-tisíc eur bez DPH. Fun rádio výhercom kampaň vymyslí, vyrobí a odvysiela za symbolické jedno euro bez DPH. Možnosť zapojenia je od 1. júna do 31. augusta 2011.
Súčasťou kampane sú tiež viaceré bonusy pre nových aj existujúcich klientov, ktorí sa rozhodnú objednať si reklamný priestor vo Fun rádiu nad rámec spomínanej súťaže.
B2B kampaň Otestujte Fun rádio nasadila komerčná dvojka ako self-promo do vysielania a na svoj web, na vybrané internetové stránky, do spravodajskej televízie Ta3 a do biznisových printov ako týždenník Trend či denník Hospodárske noviny. Fun rádio kampaň vytvorilo v spolupráci s agentúrou Zaraguza Digital.
Súčasťou kampane je aj samostatný web www.otestujtefunradio.sk, na ktorom Fun rádio konfrontuje svoj vývoj počúvanosti a obľúbenosť u inzerentov s trhovým lídrom Rádiom Expres.
Graf monitoringu reklamných výdavkov podľa TNS Slovakia ukazuje zblíženie trhového lídra a Fun rádia v mesiaci apríl. "Podľa monitoringu reklamy v rádiách z novembra 2010 a januára 2011, Fun rádio po prvýkrát v tržbách predstihlo Rádio Expres," tvrdí stanica na webe. Predstihnutie má háčik - Fun rádio v uplynulých mesiacoch ponúkalo na reklamu viac než dvojtretinovú zľavu z cenníkových cien. Objem reklamy teda narástol, no jeho reálna hodnota bola výrazne nižšia. Aké sú tržby Fun rádia, nie je známe. Jeho prevádzkovateľ tržby nezverejňuje, neposkytuje ich ani do zbierky listín Obchodného registra. Reklamné tržby Expresu dosiahli vlani 5,643 milióna eur.
Zdroj: Fun rádio
Fun rádio od kampane očakáva najmä zvýšenie percenta priameho obchodu. "Chceme prilákať nových klientov a dať im možnosť vyskúšať efektivitu reklamy vo Fun rádiu. Veríme, že po vyskúšaní komunikácie prostredníctvom Fun rádia, budú u nás inzerovať opakovane. Nových klientov chceme osloviť aj na základe odprezentovania vývoja počúvanosti a vývoja tržieb oproti konkurencii a poukázať na čoraz väčší záujem o Fun rádio zo strany klientov," vysvetlila pre Mediálne.sk obchodná riaditeľka Fun rádia Miriam Kittler.
Aktuálnemu projektu Otestuje Fun rádio minulý rok predchádzala kampaň Predávame Fun rádio, v ktorej taktiež inzerentom komunikovala, že dostanú reklamný priestor výhodnejšie. V roku 2009 sériu B2B aktivít odštartovali projekty Vyhovorte sa na krízu a Vtipné grafy. "O tom, ze každá B2B kampaň, ktorú doteraz Fun rádio realizovalo mala požadovaný efekt svedčí aj fakt, že Fun rádio ako jedno z mála médií kontinuálne už tretí rok rastie s reálnymi tržbami," dodala Kittler.
Fun rádio je na rozhlasovom trhu dvojkou medzi komerčnými stanicami, aktuálne dosahuje počúvanosť 14,1 % (634-tisíc ľudí, odpoveď na otázku „počúval/a včera“). Vyplýva to zo spojených dát prieskumu MML-TGI agentúry Median SK za štvrtý kvartál 2010 a prvý kvartál 2011. Konkurenčný Expres zaznamenal počúvanosť 19,1 % (863-tisíc).
Zdroj: Fun rádio