Fun rádio v utorok oslavuje 24 rokov. Na Facebooku sa prenieslo na úplný začiatok

Zdroj: Fun rádio

Najstaršie slovenské komerčné rádio vstúpilo do éteru 10. júna 1990 o 14. hodine, keď odštartovalo prvé štvorhodinové vysielanie. Za mikrofónom sedela Dáša Čuríková. Fun rádio začalo vysielať na bratislavskej frekvencii.

Pri štarte preberala stanica väčšinu vysielania z francúzskeho Fun rádia, vlastné vysielanie na 24 hodín denne rozšírila až neskôr.

Zaujímavosťou je, že Fun rádio začalo ako komerčné rádio pôsobiť na trhu skôr, ako bola prijatá legislatíva o duálnom vysielaní. Spočiatku nemalo pridelenú licenciu, ale len takzvanú výnimku udelenú od štátu.

Stanica na sociálnej sieti počas utorka rekonštruuje prvý deň vysielania, ako aj niektoré udalosti, ktoré mu predchádzali či nasledovali vzápätí. Sprístupňuje tiež niektoré archívne fotografie, videá aj staré jingle.

„Spomíname na časy, keď sa prvé ‚cédečká‘ so zahraničnou hudbou boli nakúpiť v Mníchove. Keď bol prvým mužským hlasom, ktorý sa ozval z Fun rádia hneď na druhý deň, Mravec - Ľudovít Jakubove a taktiež na ďalších moderátorov Fun rádia Jara Filipa či Júliusa Satinského,“ hovorí produkčná Rannej šou Fun rádia a zároveň autorka online prenosu z minulosti Katarína Vargová.

Fun rádio sa aj v súčasnosti formátuje ako European Hit Radio, zamerané prevažne na mladších poslucháčov. Vlani stanica mierne koncept upravila s cieľom osloviť aj o čosi staršie publikum, ľudí v produktívnom veku do 40 rokov.

V súčasnosti má Fun rádio vo väčšine programovej štruktúry moderované vysielanie – cez pracovné dni od 6:00 do 21:00, cez víkend od 8:00 do 18:00. Program vypĺňa Ranná šou s Juniorom a Marcelom (Milan Zimnýkoval, Marcel Forgáč), Denný plný hudby s Cuco (Zuzana Nováková), Popoludnie so Sajfom (Matej Cifra) a Fun rádio Večer, v ktorom sa striedajú moderátori Zuzana Nováková a Jaroslav Božek (Jeremy). Do víkendovej štruktúry vlani pridala stanica sobotnú tanečnú šou Get Fun s dídžejom Milanom Lieskovským.

Fun rádio v súčasnosti vysiela terestriálne na 17 frekvenciách. Okrem toho prevádzkuje aj desať tematických online streamov. Šiesty rok v rade chystá tiež vlastné letné festival Fun rádio Dohoda. Držiteľom licencie je bratislavská akciová spoločnosť Rádio, a. s. Aktuálne platné oprávnenie vysielať má do roku 2021.

Stanica je slovenskou trhovou trojkou, po Exprese komerčnou dvojkou. Podľa ostatného prieskumu agentúry Median SK rádio denne počúvalo 535-tisíc poslucháčov. Počúvanosť Fun rádia dosiahla v štvrtom kvartáli 2013 a prvom štvrťroku 2014 12 percent, čo síce znamenalo pokles medzi sledovanými obdobiami len o 0,2 percentuálneho bodu, ale išlo o najnižšiu hodnotu od 3. a 4. vlny 2007 a medziročne menej o jeden percentuálny bod.

Od marca tohto roka predáva Fun rádio reklamný priestor spoločne s Europou 2. Klientom chcú stanice spoločne priniesť výraznejší záber a oslovenie širšej kumulovanej cieľovky.