Názov Radio Group začalo využívať pri štarte spolupráce s Europou 2, ktorá sa vlani skončila. Europa 2 momentálne patrí do skupiny Radio Services.
„V tomto roku Fun Media Group zásadne rozšírila svoje online portfólio a tak používanie značky Radio Group, ktorá evokovala zastrešenie len rádio sekcie, stratilo svoje opodstatnenie. Vraciame sa tak k používaniu značky Fun Media Group, respektíve v skrátenej forme Fun Media, ktorá zastupuje tak sekciu rádií, ako aj sekciu onlinu,“ uviedla obchodná riaditeľka Fun Media Group Miriam Kittler.
Fun rádio spúšťa pre klientov nový web funmedia.sk, kde zverejňuje aktuálnu ponuku inzercie. Cena rádiovej reklamy sa nezmenila, pribudol cenník pre športové weby Hokej.sk, Profutbal.sk a F1.sk, platný od septembra. Klienti majú možnosť objednať si balík impresií aj na ostatných weboch, ktoré Fun rádio zastupovalo aj predtým – Funrádio.sk, Infosprávy.sk a Saukludni.sk. Kombinácia rádia a onlinu nateraz v ponuke nie je.
„Zatiaľ sú samostatne ceny na rádiá, samostatné na online. Kombinačné ponuky rádia a online zatiaľ robíme klientom na mieru,“ doplnila M. Kittler.
Podľa generálneho riaditeľa Fun rádia Patrika Zimana je zmena pokračovaním budovania silného postavenia na online trhu. „Uľahčuje to komunikáciu s médiami a hlavne klientmi, ktorí častokrát nevedeli, že zastrešujeme predaj reklamy nielen v rádiách, ale aj v online prostredí,“ poznamenal.
Trojica športových webov sa od septembra zaradila do oficiálneho merania návštevnosti v AIMmonitore, najviac reálnych používateľov za mesiac mal Hokej.sk (83 892), nasledoval F1.sk (59 178) a Profutbal.sk (57 991). Uvedené weby plánuje nový vlastník predstaviť v redizajnovanej podobe začiatkom roku 2017.
Celkovo Fun rádio prezentuje klientom mesačný zásah na weboch 713-tisíc RU , s odstupom najvyšší podiel na ňom má najsilnejšia stránka Funrádio.sk, ktorá mala v októbri 572 147 RU. Na rozhlasovom trhu v komerčnej cieľovke 14 – 54 uvádza Fun Media Group sumárny podiel 34 percent – okrem Fun rádia zastupuje aj desať regionálnych staníc.
„V takejto kombinácií rádií a onlinu sme medzi media representative, ktoré na Slovensku zastupujú predaj rádií, jedineční,“ tvrdí M. Kittler.
Novú ponuku bude Fun Media Group komunikovať zadávateľom prostredníctvom spustenej B2B kampane, ktorou chce presviedčať o efektivite spojenia rádia a onlinu. Vizuál je nasadený v online a v odborných printoch.
Okrem spomínaných športových webov Fun rádio v júli získalo od pôvodného vlastníka aj ďalšie domény. Predaj reklamy na Mobil.sk, Auto.sk a Beauty.sk spustí od marca 2017, tieto stránky čaká takisto k uvedenému dátumu redizajn. Fun rádiu ešte patria domény Spravy.sk, Mesec.sk, Point.sk a Hockey.sk, plány s nimi stanica neuvádza. Dlhšie vlastní aj doménu Radiobratislava.sk.
Na online, pri ktorom výdavky do reklamy rastú, sa rádiá pri málo rastúcej respektíve stagnujúcej rozhlasovej reklame sústreďujú čoraz viac, hoci internetové príjmy predstavujú naďalej marginálnu zložku na strane ich príjmov. V prípade Fun rádia mali vlani podľa slov P. Zimana jednociferný podiel na celkových príjmoch. Kombinácia mediatypov zároveň umožňuje ponúkať cross media kampane a rozširovať zásah pre klientov.
Tržby Fun rádia v roku 2015 dosiahli 2,48 milióna eur, čo predstavovalo medziročný nárast o 13,7 percenta. Zisk spoločnosti Rádio, a. s., ktorej patrí licencia, dosiahol 127-tisíc eur. Rozhlasovú reklamu vlani a začiatkom aktuálneho roka zásadne oživili aj eurofondové kampane.
Fun rádio - B2B kampaň Zdroj: Fun Media Group
Fun rádio - B2B kampaň Zdroj: Fun Media Group