Fun rádio chce aj detských poslucháčov

Fun rádio v stredu spustilo svoje v poradí už dvanáste tematické internetové rádio pod názvom Fun rádio pre deti. Na trh ho uviedlo symbolicky pri príležitosti Medzinárodného dňa detí. Nový stream bude ponúkať súvislý 24-hodinový tok slovenských, českých aj zahraničných pesničiek pre najmladších poslucháčov.  

Cieľovou skupinou Fun rádia pre deti sú podľa PR manažérky Petry Lehkej rodičia a ich deti v predškolskom a skorom školskom veku. Výsledky aktuálnej vlny prieskumu MML-TGI agentúry Median SK podľa nej hovoria, že 17 % poslucháčov Fun rádia má deti v tomto veku, pričom veľkosť cieľovej skupiny je približne 109-tisíc ľudí. "Internetové rádio považujeme za ľahko dostupný a inteligentný spôsob, ako môžu rodičia aktívne tráviť čas so svojimi deťmi. V neposlednom rade si vychovávame budúceho poslucháča," vysvetlila pre Mediálne.sk Lehká.

Playlist Fun rádia pre deti pozostáva z pesničiek s detskou tematikou od známych slovenských a českých interpretov ako Peter Nagy, Darinka Rolincová či Vašo Patejdl, ale i od detských interpretov. "Playlist obsahuje napríklad aj pesničky zo Zlatej brány či z nového albumu Zvieratká z Paneláku, z rôznych disneyoviek a zo známych rozprávok ako Tri oriešky pre Popolušku, Arabela či Mach a Šebestová," pokračuje Lehká.

Okrem detských pesničiek zaznejú podľa tlačovej správy aj svetoznáme hity jednoduchých rytmov s jednoduchým textom, ktoré si deti radi pospevujú. Ako príklady uvádza komerčná dvojka pesničky Waka Waka od Shakiry, Boom Boom Pow od The Black Eyed Peas či Asereje od Las Ketchup. „Dnešné deti okrem klasických detských pesničiek radi počúvajú aj súčasnú modernú hudbu, ktoré majú pre ne ľahko zapamätateľný text a sú radi, keď ju počujú z rádia a môžu si ju spievať,“ uviedla hudobná dramaturgička Fun rádia Alica Földváryová. „Preto sme medzi detské pesničky zaradili na spestrenie aj dôsledne vyberanú modernú hudbu. Bude to veľmi príjemný mix hudby tak pre deti, ako aj pre mamičky, ktoré si zaspomínajú na hity z detstva,“ dodala.

Marketingová podpora projektu prebehne primárne vo vysielaní Fun rádia. "Okrem toho bude nový produkt komunikovaný vo veľkej reklamnej kampani na partnerský projekt „Zvieratká z Paneláku“, na ktorej sa Fun rádio podieľa ako mediálny partner. Navyše dostaneme BTL priestor aj na podujatí, ktoré sa v spojitosti so spomínanou kampaňou a pri príležitostí MDD bude konať v bratislavskej ZOO v sobotu 4. júna 2011," informuje PR manažérka.

Fun rádio chce aj detských poslucháčov

Vlastné internetové stanice začalo Fun rádio postupne spúšťať v máji 2008. V súčasnosti prevádzkuje okrem klasického live vysielania jedenásť stabilných streamov zameraných na rôzne hudobné žánre či selekcie: Top 20, Dance, Novinky, Danubius, Czechoslovakia, Love Songs, 80. - 90. roky, Hip-Hop, Cafe Del Fun, Rock a Pre deti.

Okrem nich zvykne ponúkať aj sezónne a tematické rádiá. Napríklad Fun rádio Vianoce hralo počas celého decembra výlučne vianočné hity, Fun rádio Silvester bolo prvý raz zamerané na hovorené slovo, ponúkalo prúd vtipov interpretovaných moderátormi Fun Rádia. Naposledy spustené Fun rádio Hokej prinášalo počas domácich majstrovstiev sveta komplexný informačný servis.

Svoje miesto na špičke návštevnosti medzi všetkými stálymi streamami Fun Rádia si podľa Petry Lehkej našli popri Live streame aj Fun rádio Top 20 a Fun rádio Dance. "Fun rádio je spokojné s prevádzkou, keďže nám to robí dobré čísla, ale hlavne to považujeme za prirodzený vývoj v dnešnej dobe internetu, také „must be“ pre rádio. Vieme osloviť užívateľov internetu presne podľa ich nálady. Ak im práve nevyhovuje živé vysielanie live streamu, majú ďalších jedenásť možností a neprepnú na konkurenciu. Taktiež nám internetové rádiá podporujú návštevnosť nasej stránky," uzavrela.

Aká je počúvanosť streamov, Fun rádio ani iné stanice v minulosti neprezradili, okrem iného pre chýbajúcu jednotnú metodiku merania výsledkov. Komerčná rozhlasová dvojka komunikuje najmä návštevnosť svojho webu ako najnavštevovanejšej rozhlasovej stránky. Funradio.sk sa v apríli dostalo podľa AIMmonitora na 180-tisíc reálnych používateľov za mesiac, rozhlasový líder Expres, ktorý so streamami neexperimentuje, sa dsotal na 117-tisíc RU.

Na detského poslucháča sa zameriava aj deviata programová služba verejnoprávneho Slovenského rozhlasu - Rádio Junior. Vysiela od 2. septembra 2010 prostredníctvom satelitu a internetu, ponúka rozprávkové hry, monologické rozprávky, detskú literatúru, programy o hudbe či pesničky pre deti.