M. Kittler bude vo Fun rádiu oficiálne do konca septembra, potom sa jej deväťročné pôsobenie skončí. M. Kittler viedla zložku Fun Media Group, ktorá je media representative Fun rádia, ale aj ďalších regionálnych staníc a internetových portálov.

„Odchod z Fun Medie som zvažovala dlhšiu dobu, pretože sa mi v mojej firme začali množiť požiadavky na nastavenia obchodných oddelení, spracovanie obchodno-marketingových stratégií a školení, ktoré som musela sčasti odmietať. Vo Fun Medii som však chcela ešte doriešiť prechod onlinu na AdForm prostredie, ktoré podporuje programatický predaj,“ priblížila M. Kittler.

Podľa doterajšej šéfky obchodu Fun rádia je práve „správny čase“ venovať sa novým projektom, ktoré M. Kittler čakajú vo firme.

„Fun rádio je čo do porovnania sharu na trhu a obchodného sharu najvýkonnejším rádiom, podarilo sa zrealizovať veľmi efektívne spojenie onlinu a rádia, pracujú tam úžasní ľudia. Myslím však, že po 9 rokoch môžem byť tak pre rádio, ako aj pre online, ktorý zastrešuje Fun Media, prospešnejšia viac z vonku ako z vnútra,“ doplnila M. Kittler, ktorá bude podľa vlastných slov s Fun rádiom ďalej spolupracovať v budúcnosti, len v „inej forme“.

M. Kittler odchádza aj z predstavenstva Fun Media Group a akciovky Radio, ktorá vlastní licenciu na vysielanie. V oboch firmách je predsedom predstavenstva Rastislav Dutka, generálny riaditeľ Fun rádia a treťou členkou predstavenstva Eva Drgoňová.

„Miriam Kittler bola dôležitou súčasťou tímu Fun rádia 9 rokov. Zo svojej pozície bola zodpovedná za tvorbu obchodnej stratégie a ‚zobchodovanie‘ silnej značky Fun rádia, čo vždy bola a aj ostane náročná úloha. Za jej oddanosť práci jej v mene všetkých kolegov vo Fun rádiu ďakujem a prajem veľa ďalších profesionálnych aj osobných úspechov,“ komentoval R. Dutka odchod M. Kittler.

Fun rádio sa v obchodnej stratégii pod vedením M. Kittler intenzívne orientovalo na online, ktorý je na rozdiel od rádií rastúcim mediatypom. Fun rádio nakúpilo viacero tematických webov na čele s Profutbal.sk, Hokej.sk či F1.sk, spustilo vlastný spravodajský portál Infosprávy.sk a výraznejšie sa začalo orientovať na video.

Stanica zároveň pribrala k sebe viacero regionálnych rozhlasových staníc, pre ktoré predáva reklamu. Sú medzi nimi aj Rádio Best FM, Rádio SiTy, Rádio Kiss, Rádio Lumen či Rádio Sky. Sumárny trhový podiel týchto staníc bol podľa ostatného prieskumu agentúry Median 1,5 percenta, samotné Fun rádio malo 12,3 percenta trhu.

Vlani evidovala Fun Media Group, ktorá zastrešuje predaj inzerice, tržby vo výške 5,88 milióna eur, čo predstavovalo medziročný prepad o takmer 24 percent. Firma Radio, a. s., držiteľ licencie, evidovala tržby 2,3 milióna eur – Fun rádio v minulosti nešpecifikovalo, čo je zdrojom tohto príjmu.

Pomery na slovenskom rozhlasovom trhu sa zmenili pred tromi rokmi vstupom podnikateľov blízkych skupine J&T. Tá prostredníctvom firmy Radio Services začlenenej v mediálnej skupine Joj Media House predáva reklamu pre „svoje“ stanice Jemné, Anténa Rock a Rádio Vlna, ako aj pre komerčnú štvorku Europa 2, ktorá predtým predávala reklamu práve cez Fun Media Group, no spolupráca sa koncom roku 2015 skončila. 

Klientov sa Radio Services snaží k sebe získavať aj výraznými zľavami, čo skomplikovalo situáciu pre Fun rádio aj lídra trhu Expres.