Europa 2 v tlačovej správe informovala, že rádio prinesie začiatkom marca novú programovú štruktúru a uskutoční viacero komplexných zmien aj v personálnom obsadení.

O konkrétnostiach bude stanica informovať neskôr, v súčasnosti komunikuje len odchod Romana Juraška, ktorý moderuje blok medzi 12. – 15. hodinou v pracovných dňoch.

Z Europy 2 odchádza moderátor na vlastnú žiadosť po dohode s vedením. „Ďakujem Europe 2 za sedem úžasných rokov, ktoré som tu strávil. Rádio prechádza veľkou transformáciou a ja som si istý, že bude naďalej baviť svojich poslucháčov, lebo je to mimoriadne pozitívne médium. Ja sa teraz budem venovať ďalším projektom a zároveň držím palce nech sa rádiu aj naďalej darí,“ uviedol R. Juraško, ktorý moderuje aj Teleráno v TV Markíza.

Ktorí ďalší moderátori a relácie v Europe 2 skončia, nie je nateraz jasné. Stanica na prelome rokov realizovala veľkú mapovaciu štúdiu, v ktorej komplexne zisťovala poslucháčske preferencie. Im chcela prispôsobiť obsah vysielania, čo naznačila v decembrovom rozhovore pre Mediálne.sk generálna riaditeľka stanice Tatiana Ďuricová.

V tomto duchu sa nesie aj jej aktuálne vyjadrenie. „Už od budúceho týždňa budeme postupne meniť celkový obsah vysielania rádia, ktorý zahŕňa zmenu programovej štruktúry, zvukovú grafiku, a aj personálne obsadenie. Cieľom týchto zmien je priblížiť rádio preferenciám poslucháčov,“ načrtla T. Ďuricová.

Europa 2 prešla v posledných mesiacoch viacerými zmenami, hlavnou bolo dosadenie autonómneho vedenia pre slovenskú stanicu, ktorá sa osamostatnila od českej sestry Evropa 2 a personálne sa rozrástla.

Rádio si dalo za cieľ vytvoriť multikanálovú platformu, ktorou osloví svoju primárnu cieľovku mladších poslucháčov. Na posilnenie značky vlani stanica nasadila aj kampaň od Core4.

Počúvanosť Europy 2 sa dlhodobo pohybuje na podobných číslach – v 3. a 4. vlne vlaňajšieho prieskumu MML-TGI agentúry Median dosiahla 7,2 percenta, čo zodpovedalo 320-tisíc poslucháčom denne. Do užšej cieľovky 14 – 54 patrilo podľa prieskumu 296-tisíc z nich.