Akú známku by ste dali roku 2011 z pohľadu vašej firmy a prečo?

Aj keď to možno znie v čase krízy neuveriteľne, rok 2011 bol pre Rádio Viva najlepší v jeho doterajšej histórii. Rástla počúvanosť, dosiahli sme vyššie tržby. V Bratislavskom kraji sa už Viva po posledných prieskumoch podľa percenta počúvanosti delí o druhé miesto medzi komerčnými stanicami a percentuálne už je na úrovni Expresu (11,9 %). Z tohto pohľadu by si Viva zaslúžila jednotku. Avšak preto, že ešte naplno nerozvinula svoj potenciál musíme byť skromnejší a pokornejší.
     
Aký bol najpozitívnejší moment pre vašu firmu v posledných 12 mesiacoch, čo patrilo naopak k menej príjemným rozhodnutiam?  

Dušan Budzak z Vivy: Rok 2011 bol pre Rádio Viva najlepší v histórii

Najpozitívnejšie je to, že sa v Bratislavskom kraji dotiahla Viva na lídra trhu. Menej pozitívne je to, že to tak zatiaľ nie je aj v ďalších regiónoch.
     
Aká udalosť mimo vašej spoločnosti patrila z pohľadu biznisu, v ktorom pôsobíte, k zlomovým / najzaujímavejším / znepokojujúcim?
    
Neviem si spomenúť na inú udalosť, ktorá by bola viac zlomová, zaujímavá a znepokojujúca, ako vznik RTVS. Akurát jej zatiaľ neviem prideliť pozitívny, alebo negatívny význam. Možnože o rok ju budeme hodnotiť ako najmenej zlomovú, zaujímavú, alebo znepokojujúcu. Alebo práve naopak.
     
Prognózy vývoja reklamného trhu v budúcom roku nie sú veľmi optimistické. Ako sa na rok 2012 pripravujete a aký dopad môže mať štvrtý rok pokračujúceho poklesu na trhu na Váš segment?


Nie veľmi optimistické prognózy vychádzajú z veľkej časti z toho, že ich tvorcovia sa ešte stále neprebrali z toho, že sú tu nové podmienky. Že svoje prognózy tvrdohlavo opierajú iba o staré skúsenosti, z návyku – veľké televízie, veľkí klienti. Ale taká je realita a preto pesimistické prognózy. Občas mám pocit, že tu chýba pružnosť, schopnosť vidieť celý segment trhu a najmä ochota akceptovať to. Tak potom z veľkej časti vznikajú strašidelné prognózy, ktoré desia trh, inzerentov a prispievajú k jeho paralyzovaniu, pretože prognózy sekundárne ovplyvňujú trh.

Niežeby sme trendy poklesu u veľkých zadávateľov nevideli a ignorovali ich – sú tu. Ale pokiaľ sa media buyeri, agentúry a koniec-koncov aj médiá nepreberú z klamu, že trh tvoria len tradiční, veľkí klienti a nezačnú tvoriť nové koncepty meraní a média plánov pre nový typ klientov, o rok budeme zase špekulovať nad ďalšou pesimistickou prognózou. A my takto špekulovať nechceme – V čase zlých prognóz tržby Vivy rástli medziročne o 10 až 20 % a rast v našom rádiu prognózujeme aj na budúci rok.


Prečítajte si ďalšie odpovede v seriáli MEDIÁLNI LÍDRI 2011

Dušan Budzak z Vivy: Rok 2011 bol pre Rádio Viva najlepší v histórii