"My sme hudba, my sme zábava", tak znie headline novej imidžovej kampane, ktorej hlavnú časť dnes spúšťa Fun Radio. S varovaním, že "dopravné rádio vás nemôže zabávať" v nej zrejme ironizuje konkurenčné Rádio Expres.
"Kampaň zachytáva najmodernejší trend a bude intenzívne prepojená s komunikáciou v programe, s poslucháčmi a ich účasťou na nej v ďalších obdobiach," povedal pre Mediálne.sk generálny riaditeľ Fun Radia Patrik Ziman. "Napriek tomu, že komunikujeme benefity, ktorým sme sa venovali aj doteraz, uberáme sa v kampani novým smerom," dodal programový riaditeľ Rasťo Dutka. Tým smerom môže byť aj jej konfrontačné ladenie.
Dnešnému spusteniu kampane v televízii, printoch a na webe predchádzalo jej pondelkové uvedenie v outdoore. Podľa Dutku pôjde v televíznom segmente o najsilnejšie nasadenú kampaň v histórii Fun Radia.
Mediamix kampane
- Televízia: od 7. apríla 2010 (TV Markíza, TV Joj, Ta3, Spektrum)
- Outdoor: od 5. apríla 2010 (billboardy, citylighty)
- Print: od 7. apríla 2010 (Nový Čas, Život, Nový Čas pre ženy, Sme)
- Web: od 7. apríla 2010 (www.funradio.sk – microsite, bannery, Čas.sk, Mediálne.sk, Zoznam.sk, Topky.sk)
- Kino: od 8. apríla 2010 (Palace Cinemas, Cinemax)
- Rádio: Fun Radio (teasing od 1. apríla 2010, komunikačná časť od 7. apríla 2010)
Kampaň si komerčná dvojka vyrobila in-house, bez spolupráce s reklamnou agentúrou. "Dôvod je jednoduchý. Už v minulosti, sme boli aktívni pri kreovaní kampaní. Často to bolo z hľadiska spolupráce s agentúrou komplikované, napokon ale výsledok stál za to. Dnes nemáme pevnú zmluvu so žiadnou kreatívnou agentúrou, kampane riešime ad hoc," vysvetlil šéf programu. Dodal, že in-house vznikol napríklad aj námet na predchádzajúcu výraznú kampaň "Ja som Fun Radio".
Režisérom televíznych spotov je Juraj Štepka, ktorý od roku 2005 režíroval všetky reklamy Fun Radia. Prvý sa odohráva v kancelárskom prostredí, druhý v škole. Oba sú nakrútené s viacerými komparzistami metódou "na jeden záber". Spája ich tiež motív pesničky I Gotta Feeling od skupiny Black Eyed Peas.
- Používatelia YouTube podobný koncept už poznajú: Škola v Québecu spieva a tancuje "I Gotta Feeling" od Black Eyed Peas
Fun Radio zároveň zverejnilo mierny redizajn loga. Líši sa použitými farbami, fontom, odleskami a najmä bielymi okrajmi. "Dôvodom je hlavne umiestňovanie loga na farebné pozadia, s ktorými máme do budúcnosti zámery v rámci bannerov, na webe a vizuáloch v televízii, printoch a outdoore," upresnil Ziman.
Zdroj: porovnanie
K aktuálnym marketingovým aktivitám patrí aj mediálne partnerstvo s jarným ťažiskovým projektom TV Joj Showdance. Sprevádza ho séria štyroch postupne nasadzovaných sponzorských odkazov, vysielaných pred začiatkom a po skončení šou. Taktiež sú kreatívou Fun Radia a režisérom je opäť Juraj Štepka. Zobrazujú moderátorov Fun Radia štylizovaných do pozície súťažiacich v Showdance. A to aj vrátane Adely Banášovej, ktorá v súčasnosti moderuje ťažiskový projekt konkurenčnej Markízy Let's Dance.
Fun Radio v poslednej vlne prieskumu počúvanosti MML opakovane potvrdilo rast. V dátach za druhý polrok 2009 dosiahla komerčná rozhlasová dvojka u populácie nad 14 rokov počúvanosť 15,7 percenta. V predchádzajúcej vlne (druhý a tretí kvartál 2009) bol výsledok takmer taký istý. Aktuálny medziročný pohyb je 2,6 percentného bodu. Od roku 2008 dosahovalo Fun Radio výsledky ešte okolo 13 až 14 percent. Podrobnosti o aktuálnej vlne MML.