Za „posledný týždeň“ si rádio zaplo 4 005 000 poslucháčov vo veku od 14 do 79 rokov, čo zodpovedá počúvanosti 89,4 percenta.

V priemere každý Slovák podľa Medianu počúva rádio denne dve hodiny a desať minút. Každý poslucháč ho počúva tri hodiny a 15 minút. 

Iný prieskum - agentúry GfK - naznačuje, že čas strávený počúvaním rádiá sa generačne značne líši a stúpa naprieč vekovými skupinami, pričom najviac rozhlas počúvajú najstarší poslucháči a vo všeobecnosti sa rádio počúva viac cez týždeň ako cez víkend. 

Pri vyhodnocovaní týždennej počúvanosti by bolo lídrom v prieskume Medianu Rádio Expres s 33 percentami (1,476 milióna poslucháčov), nasledovali by Rádio Slovensko s 29,1 % (1,301 milióna), Fun rádio s 22 % (984-tisíc), Jemné so 16,5 % (738-tisíc), Europa 2 s 15,3 % (684-tisíc), Regina s 13,9 % (620-tisíc) a Rádio Vlna s 10,2 % (457-tisíc).

Medzi rozhlasovými „sieťami“ bol najvyššie Slovenský rozhlas – RTVS s počúvanosťou 41,2 percenta (1,844 milióna), Radio Services - Jemné, Rádio Vlna, Rádio Anténa Rock, Europa 2 - mali počúvanosť 37,9 % (1,699 milióna), Radio Group - Fun rádio, Lumen, Best FM a ďalších osem staníc - 28,9 % (1,296 milióna).

V parametri denného trhového podielu v univerzálnej cieľovke si dlhodobé prvenstvo drží Expres so sharom 22,9 percenta. Rádio Slovensko bolo na úrovni 21,8 percenta, Fun rádio malo share 12,3 percenta.

Denne u nás počúvajú rádio dve tretiny populácie

Trhový podiel staníc v prieskume Radioprojekt (Median, IV-VI./2016) Zdroj: Median SK

V Radioprojekte, v ktorom je zapojených vyše 3 400 respondetov, sleduje Median 50 rozhlasových staníc. Prieskum nie je pre trh oficiálne smerodajný, ten sa riadi retrospektívnym výstupom v rámci širšieho lifestylového prieskumu MML-TGI. Základným parametrom pri zásahu staníc je počúvanosť v parametri „počúval včera“.