Bratislavské Rádio Metropola chystá rebranding na rockové Rádio Aligator

Neúspešný projekt bratislavského lokálneho Rádia Metropola končí. V sobotu 1. mája 2010 o 12:00 ho na frekvencii 97,2 MHz vystrieda nová značka Rádio Aligator, zamerané na klasickú rockovú hudbu. Vyplýva to z informácií na oficálnej stránke chystanej stanice na Facebooku.

Stanica bude vysielať na základe pôvodnej licencie udelenej spoločnosti Radio ON. Zmeny ešte podliehajú schváleniu Radou pre vysielanie a retransmisiu.

Novým štatutárom v spoločnosti sa stal od 8. apríla 2010 známy dídžej Róbert Majling, ktorý bude ústrednou postavou celého projektu. Druhým konateľom podľa obchodného registra ostáva moderátor Ľudovít Jakubove, v médiách známejší pod prezývkou Mravec.

Bratislavské Rádio Metropola chystá rebranding na rockové Rádio Aligator

Od začiatku decembra 2009 ovláda Radio ON spoločnosť IKT Media, ktorá do projektu investovala základné imanie vo výške 6 640 eur. Stoja za ňou opäť Ľudovít Jakubove a softvérová firma Anasoft APR, ktorej spoluzakladateľ a prezident Michal Hrabovec sa stal víťazom výročnej ceny TRENDU Manažér roka 2009. Firma tiež v rámci projektu Anasoft Litera pravidelne oceňuje pôvodnú slovenskú prózu. 

Hudobný formát Rádia Aligator bude Top 500 Classic Rock, ktorý na Slovensku v súčasnosti nemá zastúpenie. Hrať plánuje interpretov ako Led Zeppelin, Pink Floyd, AC/DC, Beatles, Rolling Stones či U2. Neskôr sa má formát rozšíriť aj o ďalšie rockové skladby od 60. rokov až po súčasnosť. Podobné zameranie ako Aligator má mať aj projekt Rádio Rock, ktorý sa usiluje o frekvencie v Banskej Bystrici a Topoľčanoch.

Rádio Aligator perspektívne nechce ostávať iba v Bratislave. "Plánujeme rozširovanie, ale maximálne po Trenčín. Alternatívou bude stream na internete v troch kvalitách," uviedol Róbert Majling na Facebooku. V priebehu niekoľkých dní má byť sprevádzkovaný aj oficiálny web na doméne www.radioaligator.sk.

Rádio Metropola vysiela už niekoľko mesiacov v krízovom režime, zrušilo moderovaný program či spravodajstvo a ponúka iba hudbu sporadicky prerušovanú identifikačnými jinglami a krátkymi reklamnými blokmi. Dlhodobo rieši problémy s investormi a nedostatkom financií.

Stanica vysiela od štvrtka 3. júla 2008, začala tesne pred uplynutím ročnej lehoty od udelenia licencie. Jej počúvanosť nie je zachytená v prieskume MML-TGI agentúry Median SK.