„Rozhodol som sa, že predávam rádio. Už mám dosť toho, ako ma neustále obviňujú, že zneužívam rádio na svoju politickú kampaň,“ citujú Stratégie Kollárovo vyjadrenie pre HN televíziu.
B. Kollár je vlastníkom Fun rádia od roku 1999, licenciu na vysielanie, platnú do roku 2021, vlastní spoločnosť Radio, a. s., v ktorej predstavenstve okrem predsedu parlamentnej strany Sme rodina figurujú aj generálny riaditeľ Fun rádio Patrik Ziman a programový šéf Rastislav Dutka.
P. Ziman postup B. Kollára pre Stratégie označil za logické riešenie v prípade, že sa chce politike venovať na sto percent. Generálny riaditeľ Fun rádia pôsobí aj vo funkcii prezidenta Asociácie nezávislých rozhlasových a televíznych staníc.
Fun rádio je dlhodobo komerčnou dvojkou na slovenskom rozhlasovom trhu za Expresom. Podľa ostatného prieskumu agentúry Median stanicu denne počúva 512-tisíc poslucháčov.
V súčasnosti vysiela terestriálne na 17 frekvenciách. Okrem toho prevádzkuje aj desať tematických online streamov. Zorganizovalo tiež sedem ročníkov letných festivalov Fun rádio Dohoda a nedávno aj zimný variant podujatia.
Tento rok oslávi Fun rádio už svoje 26. narodeniny, vysielať u nás začalo ešte v roku 1990, pôvodne v štvorhodinovom pásme, pričom väčšinu vysielania preberalo z francúzskeho Fun rádia.
Zaujímavosťou je, že Fun rádio začalo ako komerčné rádio pôsobiť na trhu skôr, ako bola prijatá legislatíva o duálnom vysielaní. Spočiatku nemalo pridelenú licenciu, ale len takzvanú výnimku udelenú od štátu.
V súčasnosti sa stanica profiluje formátom European Hit Radio. Oslovovať chce širšiu cieľovku, primárne poslucháčov do 40 rokov, s čím súviseli čiastočne aj vlaňajšie programové zmeny.
Rozhlasový trh na Slovensku je z vlastníckeho pohľadu rozdelený medzi domácich aj zahraničných hráčov. Najpočúvanejší Expres ovládla nemecká mediálna skupina Bauer Media Group, ktorá rádio získala v roku 2013 od americkej spoločnosti Emmis Communications.
Okrem Fun rádia majú slovenských vlastníkov aj Jemné, Rádio Vlna a Rádio Anténa Rock, ktoré sú združené v skupine Radio Services. Tá patrí k mediálnemu biznisu Joj Media House patriacej do portfólia finančnej skupiny J&T.
Radio Services od tohto roka pri predaji reklamy zastrešuje aj Europu 2, ktorej majiteľom je francúzska skupina Lagardère Active.